Finsktalande Customer Success Manager till Oxceed

Vill du vara med och revolutionera hur företag arbetar med sin finansiella rapportering och uppföljning? Oxceed ska nu rekrytera en finsktalande Customer Success Manager som kommer ha en nyckelposition i bolagets expansion mot Finland!

Vill du vara med och revolutionera hur företag arbetar med sin finansiella rapportering och uppföljning? Oxceed ska nu rekrytera positionen Customer Success Manager med ansvar för Finland! 

 Om Oxceed 

Oxceed är ett snabbväxande SaaS- och fintech-bolag som erbjuder en molnbaserad tjänst för att ge företag bättre överblick över sin ekonomi. Genom vår plattform kan företag visualisera och analysera aktuella bokföringsdata i realtid, vilket sparar betydande tid för ekonomichefer och andra funktioner genom att eliminera manuellt arbete.  

Med över 20 000 anslutna företag och 200 redovisningsbyråer samt integrationer mot de vanligaste bokförings- och redovisningssystemen har vi positionerat oss som ett ledande verktyg för modern finansiell rapportering och analys. Tack vare vårt starka team och tekniska innovation har vi uppnått en imponerande tillväxt om ca 30% årligen. Oxceed kommer nu expandera och etablera sig i Finland och ska nu tillsätta en Finsktalande Customer Success Manager. 

 Din roll hos oss 

Som Customer Success Manager på Oxceed kommer du att spela en central roll i att säkerställa ökad ARR (Annual Recurring Revenue), minskad churn, maximal kundnöjdhet och långsiktig affärsframgång för Oxceeds kunder i form redovisningsbyråer i Finland men även i Sverige.  

 Du kommer att: 

  • Proaktivt utveckla, utbilda och få igång kunder i Oxceeds lösning i Finland och Sverige 
  • Öka intäkterna genom merförsäljning och korsförsäljning hos kunder i din portfölj 
  • Analysera och optimera befintlig kundstock för att driva ny affärstillväxt i enlighet med företagets övergripande mål 
  • Som kundens ansvariga kontaktperson ansvarar du för att kunden onboardas på korrekt sätt samt kommer igång med och får ut värde av Oxceed så snabbt som möjligt 
  • Förbättra kundens livstidsvärde och minska churn 
  • Proaktivt påverka och driva framtida livstidsvärde genom överlägsen kundnöjdhet och produktanpassning 
  • Implementera och övervaka aktiviteter för att minska churn och säkerställa långsiktig kundlojalitet 
  • Genomföra webinars, workshops och demos för befintliga kunder för kunskapsdelning om Oxceeds programvara på både finska och svenska 
  • Samarbeta med produktteamet för att dela kundinsikter och feedback för kontinuerlig förbättring av Oxceeds funktionalitet 
  • Samarbeta med sälj, CSM och CS (Support & Onboarding) teamet för att kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner, processer och uppförsäljning samt minska churn 

Vi kommer att prioritera dig som har: 

  • Cirka 3 års erfarenhet av customer success, försäljning eller som redovisningsekonom.  
  • Självgående med förmåga att driva många parallella aktiviteter 
  • Anpassningsbar, utbildande och kundvårdande 
  • Proaktiv, lösningsorienterad och prestigelös inställning 
  • Stark kommunikativ förmåga och flytande svenska, finska och engelska i tal och skrift 
  • Erfarenhet eller intresse från SaaS/mjukvara är meriterande 
  • Utbildning inom ekonomi och/eller redovisning är en stor fördel men inget krav  

Team och kultur 

På Oxceed värdesätter vi innovation, samarbete och en positiv arbetsmiljö. Vi erbjuder en decentraliserad organisation där du får jobba nära kompetenta chefer och medarbetare, samarbeta med viktiga funktioner i organisationen och vara med på en spännande tillväxtresa. Vår kultur präglas av en hjälpsam atmosfär där alla medarbetare uppmuntras att bidra med sina unika färdigheter. 

Vad vi erbjuder  

  • Konkurrenskraftig lön 
  • Tjänstepension 
  • 30 dagar semester 
  • Sjuk- och olycksfallsförsäkring samt sjukvårdsförsäkring 
  • Friskvårdsbidrag på 2500 kr och tillgång till gratis gym 
  • Förmåner privat via partnern och minoritetsägare SEB 
  • Möjlighet till karriärutveckling inom andra områden 

Om du brinner för att arbeta i ett innovativt och snabbväxande företag med en produkt i framkant, kan Oxceed vara ditt nästa spännande karriärsteg. 

Rekryteringen genomförs av Closers Headhunting & Interim. Ansvarig konsult är Alexandre de Loës, som nås på alexandre.deloes@closers.se vid frågor. Skicka in din ansökan så snart som möjligt – rekryteringsprocessen är igång och vi håller intervjuer löpande.    

Välkommen att bli en del av Oxceeds framgångssaga! 

Finsktalande Customer Success Manager till Oxceed

Solna
Heltid

Alexandre de Loës

Senior Sales Advisor & Headhunter