Tjänster / HYR EN SÄLJARE

Vi hyr ut säljarna som
tar er till nästa nivå

Closers tjänst Hyr en Säljare är en smart och flexibel lösning för företag som vill öka sin försäljning utan att binda upp sig långsiktigt. Vi har sedan 2012 rekryterat och hyrt ut säljare och säljledare till ambitiösa bolag som vill nå nästa nivå.

Genom att hyra in säljare kan du snabbt anpassa din säljstyrka efter marknadens svängningar och dina specifika behov. Du får högpresterande säljare på plats snabbt, utan att behöva ta dig an vare sig arbetsgivaransvar eller tidskrävande administration.

hyr in SÄLJARE

Konsultinhyrning av säljare för att stärka upp organisationen tillfälligt

Möjligheten att hyra in den säljkompetens som behövs i organisationen har i ett osäkert företagsklimat blivit allt mer efterfrågat. Att vara snabbfotad och kunna anpassa sin verksamhet efter förändrade förutsättningar och nya mål är idag helt nödvändigt.

Bemanning av säljare är ett alternativ till rekrytering när ni under en period behöver förstärkning, eller vill toppa er säljstyrka inför exempelvis en satsning eller lansering. Ni får den kompetens ni behöver, men slipper arbetsgivaransvaret och riskerna som en fast anställning kan innebära.

Det är också ett bra tillfälle att hyra in säljare vid organisationsförändringar, anställningsstopp, föräldraledighet eller sjukskrivningar. För att nämna några. Oavsett anledning så hjälper vi er att hitta den säljare ni behöver.

FÖRDELAR

En flexibel lösning

Genom att hyra säljare kan du fokusera på din kärnverksamhet medan vi tar hand om rekrytering, arbetsgivaransvar och personaladministration. Det ger dig mer tid att utveckla din affär och nå dina försäljningsmål.

Det finns många fördelar med att hyra in säljare:

  • Flexibilitet: Du kan snabbt skala upp eller ned din säljorganisation efter behov.
  • Specialistkompetens: Få tillgång till säljare med expertis inom ett område du vill stärka, såsom exempelvis nykundsbearbetning med en typisk ”hunterprofil”.
  • Snabb start: Undvik långdragna rekryteringsprocesser och få säljare som kan leverera resultat direkt.
  • Testa innan du anställer: Prova olika kompetenser och roller innan du gör permanenta anställningar.

VÅR PROCESS

Så rekryterar vi säljaren du behöver

Vår metod steg för steg.
Tidsspann från uppdragets start till signering av kontrakt är cirka sex veckor.

1

Kravprofilsmöte

Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och sedan börjar vår uppsökande headhuntingmetod.

2

Kartläggning

Vi kartlägger kandidatmarknaden utifrån kravprofilen. När vi har identifierat de bästa kandidaterna bearbetar och attraherar vi dem uppsökande. Vi genomför därefter kompetensbaserade intervjuer. Closers beprövade kvalificeringsmetod bygger på att vi bedömer alla kandidaters kompetens och egenskaper konsekvent efter samma kriterier. Det leder till objektiv analys och matchning.

3

Kandidatpresentation

Vi presenterar de mest relevanta kandidaterna, med en tydlig motivering gentemot kravprofilen, och ni genomför sedan den andra intervjun med utvalda kandidater. Sedan håller vi i referenstagning och efter det ingår vinnande kandidat anställning hos Closers och hyrs ut till er.

VAD INGÅR?

Vi står för arbetsgivaransvaret. Och mycket mer.

Med Closers tjänst Hyr en Säljare tar vi hand om hela rekryteringsprocessen och arbetsgivaransvaret för säljaren som anställs. Det är en flexibel lösning, som samtidigt ger er maximal trygghet.

Vi hanterar säljarnas anställningsavtal, tidrapportering, löneutbetalning, tjänstepensionsavsättning, friskvård, semester, arbetsgivaravgift samt ev. sjuklön. Både ni och konsulten får en dedikerad konsultchef som kontinuerligt håller i dialogen för att säkerställa både prestation och trivsel.

Tryggt, helt enkelt. Och smidigt. Det sparar tid som ni i stället kan lägga på att utveckla verksamheten och driva tillväxt.

TEstimonials

1 1

”Tack Alexandre de Loës för väldigt bra hjälp både i processen med att definiera rätt säljarprofil för vårt behov och även kunna leverera på den.”

Jerker Norström, VD

Headhuntinguppdrag för Beta Team Performance

1 1

tillsatta uppdrag

Våra senaste headhuntinguppdrag

1
1
  • IT

CLOSERS Headhunting & Interim har tillsatt positionen som Senior Business Developer till EdgeGuide!

EdgeGuide är Microsoft Certified Gold Partner och är en av de ledande aktörerna inom cloudstrategi- och säkerhet. De har erhållit prestigefyllda utmärkelser så som Gasellföretag 2023 av Dagens Industri och tilldelats Nordiskt Tillväxtcert…
  • Headhunter: Robert Conzato
  • Ledning
  • Marknad

CLOSERS Headhunting & Interim har tillsatt positionen som Marknadsansvarig till Säkerhetspartner Norden AB!

Säkerhetspartner Norden erbjuder lösningar som säkerställer regelefterlevnad och effektivitet i bygg- och fastighetsprojekt. Med en rikstäckande närvaro arbetar Säkerhetspartner med några av de största aktörerna inom bygg- och fastighets…
  • Försäljning
  • Headhunter: Magnus Wigren
  • Ledning

CLOSERS Headhunting & Interim har tillsatt positionen som Sales Manager Life Sciences till Algol Chemicals Oy!

Algol Chemicals är en ledande aktör inom distribution av kemiska råvaror till industriverksamheter. Med verksamhet i nio länder och leveranser till över 30 länder har Algol Chemicals etablerat sig som en viktig aktör i den nordeuropeiska ke…
  • SaaS
  • Försäljning
  • Headhunter: Alexandre de Loës
  • Ledning

CLOSERS Headhunting & Interim har tillsatt positionen som Senior Sales Executive till svenska SaaS-bolaget Hub Planner!

Med stöd av Monterro, Nordens ledande B2B-mjukvaruinvesterare, erbjuder Hub Planner en molnplattform för resursplanering, schemaläggning och tidrapportering. Deras kundlista inkluderar globala företag och välkända varumärken, med nöjda kun…
  • Finans
  • Ledning

CLOSERS Headhunting & Interim har tillsatt positionen som Head of Corporate Finance till GAEU Consulting!

Sedan starten 2003 har GAEU Consulting varit marknadsledande när det gäller att hjälpa innovativa företag i Norden att få EU-pengar och annan offentlig finansiering. Företaget har sitt huvudkontor i centrala Stockholm och ett internationellt…
  • Logtech
  • SaaS
  • Account Manager
  • Försäljning

CLOSERS Headhunting & Interim har tillsatt positionen som Account Manager till Consafe Logistics!

Consafe Logistics är ett internationellt mjukvarubolag som revolutionerar lagerhanteringen. Med mer än 40 års erfarenhet av logistik och leveranskedjor utformar de produkter och mjukvaror som ökar din lönsamhet genom att göra lagerverksamhet…