Tillägstjänster
Permanent rekrytering eller interim?
Closers har sedan 2012 identifierat och attraherat nyckelpersoner inom sälj, marknad och management till ambitiösa bolag som vill nå nästa nivå. Vårt headhuntingteam består av seniora konsulter med hög affärsförståelse och som är specialiserade inom försäljning, marknad och management. Med vår beprövade headhuntingmetod och nätverk av interimkonsulter har vi genomfört över 1000 headhunting och interimsuppdrag till företag inom främst SaaS, IT/Teknik, Finans och FMCG.
Headhunting
Headhunting för att attrahera nyckelkompetens
Vi är övertygande om att det är rätt kompetens som driver tillväxten i de flesta svenska företag. Samtidigt har kompetensbristen inom affärskritiska professioner som marknadsförare och säljare skapat en utmanande kandidatmarknad där traditionell annonsrekrytering och personliga nätverk inte längre räcker till.
Sedan starten 2012 har vi utvecklat och förfinat vår headhuntingmetod för att identifiera och attrahera nyckelpersoner inom marknadsföring, försäljning och ledning.

våra tilläggstjänster
Tilläggstjänster
Vi har rekryterat säljare, marknadsförare och ledare på olika nivåer inom SaaS, IT/Teknik, Finans, Tillverkning och FMCG.
Arbetsprov
Ett arbetsprov vid rekrytering är en effektiv metod för att bedöma en kandidats färdigheter och lämplighet för tjänsten.
Personlighetstest vid rekrytering
De personliga egenskaperna blir allt viktigare för framgång inom rekrytering av nyckelpersoner.
Search
Kandidatprofilen är avgörande för att hitta helt rätt nyckelpersoner inom sälj, marknad och management.
Interim
Interim för tillfälligt eller akut behov
Interimslösningar, att tillfälligt hyra in en erfaren ledare eller specialist inom försäljning eller marknadsteamet, blir mer och mer efterfrågat bland företag som vill utveckla sin organisation och affär. Det är ett snabbt sätt att få nödvändig kompetens på plats utan att behöva vänta in en längre rekryteringsprocess. Interim har blivit ett självklart val för många organisationer som har behov av extern kompetens för exempelvis ett projekt, en förändringsprocess eller vid behov som uppstår på grund av sjukdom eller föräldraledighet. En interimslösning är även ett bra alternativ när ni inte har möjlighet att anställa eller när ni behöver flexibilitet i personalstyrkan.
Fördelar med interim
- Det är ett snabbt sätt att tillfälligt tillsätta en tjänst under exempelvis en längre rekryteringsprocess.
- Interim är en effektiv metod när det behövs någon med erfarenhet som snabbt kan bidra med sin expertis under en begränsad tid för ett specifikt uppdrag. Eller för att uppnå särskilda mål eller resultat.
- Interimsuppdrag är ett snabbt och flexibelt sätt att lösa personalutmaningar som exempelvis föräldra- och tjänstledighet, plötsliga förändringar i efterfrågan eller inom organisationen och för specifika projekt eller faser.
- En kostnadseffektiv lösning för att få tillfällig spetskompetens utan att behöva rekrytera.
- En interimslösning ger organisationen någon med erfarenhet som inte behöver någon tidsödande introduktion till uppdraget.
- Det är ett sätt att ta in någon med objektiv kompetens som kan se nya möjligheter och tillföra nya perspektiv.
- Interim medför inte några av de risker som följer med rekrytering. Det ger er det ni behöver, när ni behöver det.
Kontakta oss
Behöver ni förstärka er organisation?
Fyll i formuläret med dina uppgifter och information om hur vi kan hjälpa dig så kontaktar vi dig.
tillsatta uppdrag