rekrytering / Marketing

Closers – specialister på rekrytering inom marknad

Vi är experter på headhunting och rekrytering av nyckelpositioner inom marknadsföring. Sedan 2012 har vi framgångsrikt matchat digitala talanger med företag som söker den bästa kompetensen till marknadsteamet. 

Headhunting

Vi rekryterar nyckelpersoner inom marknadsföring

Closers medarbetare har framgångsrik bakgrund inom digital marknadsföring. Det gör att vi snabbt kan förstå våra kunders marknadsföringsstrategi, nyckeltal, mål, kanaler, utmaningar och vilken typ av profil som passar bäst utifrån just deras verksamhet. Med hög affärsförståelse och en beprövad headhuntingmetod hjälper vi er att både identifiera och attrahera er nästa nyckelspelare till marknadsteamet. Med 1000+ genomförda headhuntinguppdrag vet vi vad som krävs för rekrytera de bästa kandidaterna inom marknad.

Roller

Vi identifierar och attraherar nyckelkompetens inom marknadsföring

Rekrytering / Rekrytering marknadsföring

Digital Strateg

Att rekrytera en riktigt duktig digital strateg kan vara avgörande för att stärka ditt företags digitala närvaro och öka din tillväxt. En framgångsrik digital strateg behöver kombinera teknisk expertis med en strategisk och kreativ kompetens för att lyckas i rollen. Vi vet att det är viktigt att hitta en…
Läs mer

Rekrytering / Rekrytering marknadsföring

Kommunikationschef

En kommunikationschef inom B2B spelar en avgörande roll för att säkerställa en effektiv kommunikation och marknadsföring för företaget. Rollen innebär att hantera företagets kommunikationsstrategi och se till att den stödjer företagets övergripande affärsmål. Dessutom behöver det vara en kreativ och engagerad ledare som kan inspirera och utveckla sitt team…
Läs mer

Rekrytering / Rekrytering marknadsföring

Marknadschef

En driven marknadschef med rätt erfarenhet och kunskap kan påverka din tillväxt och dina affärsmöjligheter. För att hitta en marknadschef som verkligen passar din organisation krävs det en kandidat som har kompetens inom det digitala landskapet och den strategiska förmågan att bygga och leda ett marknadsteam med tydliga KPI:er….
Läs mer

Jobbar du inom marknadsföring och är nyfiken på nya utmaningar?

När du är redo för nästa steg i din marknadsföringskarriär, behöver rådgivning eller karriärtips – anslut dig till Closers nätverk.
Registrera din kandidatprofil

INTERIMREKYTERING

Interim rekrytering – omedelbar expertis när du behöver det mest

Closers fokus ligger på att matcha de bästa kandidaterna med de rätt positionerna, med en omsorgsfull process som säkerställer maximal kompatibilitet och tillfredsställelse för både arbetsgivare och anställda. Oavsett om ditt företag behöver fylla en tillfällig lucka i ledningen, skala upp en säljstyrka eller omdefiniera din marknadsstrategi, erbjuder vi flexibla interimslösningar som är skräddarsydda för att möta dina unika affärsbehov.

Vi går utöver traditionell rekrytering för att säkerställa att våra klienter har tillgång till de bästa talangerna på marknaden. Kontakta oss idag för att ta reda på hur vi kan hjälpa ditt företag att uppnå nästa nivå av framgång.

interim rekrytering

Kontakta oss

Behöver ni stärka er marknadsavdelning?

Fyll i formuläret med dina uppgifter och information om hur vi kan hjälpa dig så kontaktar vi dig. 

tillsatta uppdrag

Våra senaste headhuntinguppdrag

1
1
Populum banner
  • SaaS
  • Försäljning

CLOSERS har tillsatt ytterligare en position som Account Executive till Populum!

Populum är ett snabbväxande HR-techbolag som erbjuder en molnbaserad plattform för puls- och medarbetarundersökningar. Plattformen hjälper organisationer att mäta medarbetarupplevelsen och organisationskulturen, vilket ger insikter och kon r…
United Spaces banner
  • SaaS
  • Försäljning

CLOSERS har tillsatt positionen som Nationell Försäljningschef till United Spaces som är en av de ledande aktörerna inom coworking!

Under mer än två decennier har United Spaces varit en plats för innovation, kunskapsutbyte och nätverkande. Sedan starten 1999 har grundtanken varit densamma: att skapa en mötesplats för entreprenörer och företagare som vill växa tillsamm…
Next One Technology banner
  • SaaS
  • Försäljning
  • saas

Headhuntingbyrån CLOSERS har tillsatt positionen som Account Executive till Next One Technology!

Next One Technology är ett Contech-bolag som drivs av visionen att digitalisera byggbranschen och har sedan starten haft en imponerande tillväxt och har idag en stark position på marknaden med branschledande molntjänsten för affärs- och proj…
Care On banner
  • chefsrekrytering
  • Försäljning

CLOSERS Headhunting & Interim har tillsatt positionen som Affärsområdeschef till CareOn Interim!

CareOn Interim är sprunget ur CareOn. CareOn har över 20 års branscherfarenhet att hitta rätt person till rätt uppdrag inom främst kommunala socialförvaltningar. Över åren har det kommit många förfrågningar från andra delar av kommune…
  • chefsrekrytering
  • Försäljning

CLOSERS har tillsatt positionen som Account Executive till Populum!

Populum är ett snabbväxande HR-techbolag som erbjuder en molnbaserad plattform för puls- och medarbetarundersökningar. Plattformen hjälper organisationer att mäta medarbetarupplevelsen och organisationskulturen, vilket ger insikter och kon r…
  • chefsrekrytering
  • Försäljning

CLOSERS har tillsatt positionen som Account Executive till Next One Technology!

Next One Technology är ett Contech-bolag som drivs av visionen att digitalisera byggbranschen och har sedan starten haft en imponerande tillväxt och har idag en stark position på marknaden med branschledande molntjänsten för affärs- och proj…

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
Manlig kommunikationschef med kollegor i bakgrunden
  • Closers
  • Marknadsföring
  • Closers
  • Marknad
Vad innebär rollen som kommunikationschef?

Att ha rollen som kommunikationschef inom B2B är ett stort ansvar eftersom det handlar om att arbeta både strategiskt och operativt med verksamhetens alla kommunikationsinsatser. Internt som externt. Ett arbete som omfattar allt från pressreleaser till onlinenärvaro och rykteshantering. Så här ser kommunikationschefens uppgifter och utmaningar ut på dagens marknad.

Läs mer
Övervinn affärsstrategiska hinder
  • Closers
  • Marknadsföring
  • Sälj
  • B2B
  • Closers
  • säljare
Övervinn affärsstrategiska hinder i sälj och marknadsföring

Vet ni anledningen till varför ni inte säljer som ni hade hoppats? Letar ni efter problemet hos säljarna och marknadsföringsteamet, när det egentligen ligger i er affärsstrategi eller i produkten ni säljer? Bra marknadsföring kan inte sälja en dålig produkt eller lösa problemet med en dålig strategi. Ska ni verkligen kunna uppnå framgång är det avgörande att se var hindren och utmaningarna egentligen ligger. Så här tar ni reda på om det finns ett problem med er marknadsföring eller med er affärsstrategi. Så att ni kan möta rätt utmaningar och öka försäljningen.

Läs mer
  • Chefsrekrytering
  • Closers
  • Marknadsföring
Vad gör en CMO?

En CMO (Chief Marketing Officer) har traditionellt varit ansvarig för en organisations marknadsaktiviteter och för att stärka varumärket, men dagens CMO har betydligt fler ansvarsområden. Nu är rollen även inblandad i företagets tillväxtstrategier, den övergripande kundupplevelsen och hur dataanalys kan användas för att hitta nya intäktsvägar. Så här arbetar dagens CMO, så utvecklas rollen och de här egenskaperna är viktiga hos en bra CMO.

Läs mer
  • Closers
  • Marknadsföring
Strategierna för demand generation

Demand generation är ett sätt att attrahera och engagera potentiella kunder genom att skapa medvetenhet och efterfrågan hos dem. För att er marknadsavdelning ska kunna lyckas med det krävs en strategi för hur ni tillsammans skapar innehåll; betygsätter och vårdar leads; identifierar och når era idealkunder; samt hur ni använder data för att få viktiga insikter. Så här bygger just er marknadsavdelning en framgångsrik demand generation-strategi som leder till ökad försäljning och nöjdare kunder.

Läs mer
  • Closers
  • Marknadsföring
  • Social selling
Framgångsrik employee advocacy: Ta vara på era medarbetares engagemang i den digitala världen

Mycket av ett företags varumärkesbyggande, från försäljning till rekrytering, sker online och i sociala medier. Därför finns det god anledning att involvera alla medarbetare i det arbetet på ett naturligt sätt. Employee advocacy bygger på att uppmuntra de anställda att engagera sig i företagets digitala närvaro med egna inlägg. Inte minst för att en medarbetares inlägg når mycket längre och har högre trovärdighet jämfört med företagets egna inlägg. Skapa en employee advocacy-strategi som leder till en förbättrad marknadsföring, ökar er försäljning och underlättar rekrytering av de bästa kandidaterna. Så här gör ni.

Läs mer
Skillnaden mellan demand gen och lead gen
  • Closers
  • Marknadsföring
Skillnaden mellan demand generation och lead generation

Demand generation har som uppgift att utbilda och engagera för att skapa medvetenhet och efterfrågan. Lead generation har som uppgift att skapa bra leads. Trots att de båda rollerna skiljer sig åt på många sätt, vet en framgångsrik marknadsavdelning att de också hänger ihop och behöver samverka för att öka försäljningen. Vad skiljer demand och lead generation åt? Vad har de gemensamt? Och hur får du dem att samverka för att öka tillväxten?

Läs mer

FAQ

Vanliga frågor gällande rekrytering inom marknadsföring

Varför bör jag överväga att använda ett rekryteringsföretag för att anställa inom marknadsföring?

Att använda ett rekryteringsföretag specialiserat på marknadsföringsrekrytering kan spara tid och ansträngning. Closers har kunskap om och erfarenhet av marknadsföringsbranschen och kan hjälpa till att hitta kvalificerade kandidater som matchar dina specifika behov och krav.

Hur kan ett rekryteringsföretag hjälpa till att diversifiera ditt marknadsteam?

Ett rekryteringsföretag kan hjälpa till att diversifiera ditt team genom att aktivt söka efter och attrahera kandidater från en mängd olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv.

De kan också ge råd om hur man skapar en inkluderande företagskultur och rekryteringsprocess.

Vad är fördelarna med att anlita ett rekryteringsföretag?

Fördelarna med att använda ett rekryteringsföretag inkluderar tillgång till ett brett nätverk av potentiella kandidater, tidigare urval och utvärdering av kandidater, minskad administrativ börda och en effektivare rekryteringsprocess som resulterar i att du hittar rätt kandidat snabbare.

Hur lång tid tar det att hitta en kandidat?

Tiden det tar att hitta en kandidat kan variera beroende på rollen, marknaden och rekryteringsföretagets processer.

En genomsnittlig tid kan vara mellan 1 till 3 månader, men det kan vara snabbare eller ta längre tid beroende på omständigheterna.

Hur hanterar ett rekryteringsföretag konfidentiell information?

Ett seriöst rekryteringsföretag ska ha strikta policyer och procedurer på plats för att skydda konfidentiell information.

Detta kan inkludera att inte dela information om ditt företag eller kandidater utan tillstånd, och att säkerställa att all data lagras och hanteras på ett säkert sätt.

Hur kan ett rekryteringsföretag förbättra företagets arbetsgivarvarumärke?

Ett rekryteringsföretag kan hjälpa till att förbättra företagets arbetsgivarvarumärke genom att säkerställa en positiv kandidatupplevelse, ge råd om hur man bäst presenterar företaget och dess fördelar för potentiella anställda. Samt genom att hjälpa till att attrahera och behålla toppkandidater.