Om Oxceed
Oxceed är ett snabbväxande SaaS- och fintech-bolag som erbjuder en molnbaserad tjänst för att ge företag bättre överblick över sin ekonomi. Genom vår plattform kan företag visualisera och analysera aktuella bokföringsdata i realtid. Detta sparar betydande tid för ekonomichefer och andra funktioner genom att eliminera manuellt arbete.
Med över 20 000 anslutna företag och 200 redovisningsbyråer samt integrationer mot de vanligaste bokförings- och redovisningssystemen har vi positionerat oss som ett ledande verktyg för modern finansiell rapportering och analys. Tack vare vårt starka team och tekniska innovation har vi uppnått en imponerande tillväxt om ca 30% årligen.
Oxceed ska nu tillsätta en Customer Success Specialist för att stärka sitt team i Stockholm.
Din roll på Oxceed
Som Customer Success Specialist på Oxceed kommer du att spela en central roll i att säkerställa maximal kundnöjdhet, ökad aktivitet och långsiktig affärsframgång för Oxceeds kunder. Du kommer att arbeta nära både nya och befintliga kunder för att optimera deras användning av Oxceeds lösningar.
Du kommer att:
- Ansvara för onboarding av nya kunder med målet att leverera ett första värde på ett effektivt och smidigt sätt.
- Genomföra utbildningar i Oxceed för nya kunder och befintliga kunder.
- Löpande hantera inkommande supportärenden och proaktivt kontakta befintliga kunder.
- Skapa digitalt supportmaterial för att främja ökat användandet av Oxceed.
- Proaktivt delta i kundvärdeskapande aktiviteter och väcka nyfikenhet och rekommendera nya tillämpningar och funktioner.
- Samarbeta med säljare och customer success managers för att öka konverteringsgraden på trials.
- Rapportera buggar och förbättringsområden till produktavdelningen.
- Kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer tillsammans med teamet.
Vi kommer prioritera dig som har:
- Cirka 2-5 års erfarenhet av customer success, applikationskonsult, support eller liknande roller
- Stark kommunikativ förmåga och flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Proaktiv, lösningsorienterad och prestigelös inställning
- Förmåga att arbeta självständigt och driva många parallella aktiviteter
- Erfarenhet av att konfigurera och utbilda i SaaS/mjukvara inom t ex Ekonomi-/bokföringssystem, budgetsystem och system för finansiell rapportering uppföljning och analys meriteras.
- Utbildning inom ekonomi och/eller redovisning är en fördel men inget krav
Team och kultur
På Oxceed värdesätter de innovation, samarbete och en positiv arbetsmiljö. de erbjuder en decentraliserad organisation där du får jobba nära kompetenta chefer och medarbetare, samarbeta med viktiga funktioner i organisationen och vara med på en spännande tillväxtresa. Deras kultur präglas av en hjälpsam atmosfär där alla medarbetare uppmuntras att bidra med sina unika färdigheter.
Vad Oxceed erbjuder
- Konkurrenskraftig lön
- Tjänstepension
- 30 dagar semester
- Sjuk- och olycksfallsförsäkring samt sjukvårdsförsäkring
- Friskvårdsbidrag på 2500 kr och tillgång till gratis gym
- Förmåner privat via partnern och minoritetsägare SEB
- Möjlighet till karriärutveckling inom andra områden
Om du brinner för att arbeta i ett innovativt och snabbväxande företag med en produkt i framkant, kan Oxceed vara ditt nästa spännande karriärsteg.
Rekryteringen genomförs av Closers Headhunting & Interim. Ansvarig konsult är Alexandre de Loës, som nås på alexandre.deloes@closers.se vid frågor. Skicka in din ansökan så snart som möjligt – rekryteringsprocessen är igång och vi håller intervjuer löpande.
Välkommen att bli en del av Oxceeds framgångssaga!

Customer Success Specialist

Alexandre de Loës
Senior Sales Advisor & Headhunter