Om Oxceed
Oxceed är ett snabbväxande SaaS- och fintech-bolag som erbjuder en molnbaserad tjänst för att ge företag bättre överblick över sin ekonomi. Genom vår plattform kan företag visualisera och analysera aktuella bokföringsdata och affärskritiska nyckeltal i realtid. Detta sparar betydande tid för ekonomichefer och andra funktioner genom att eliminera manuellt arbete.
Med över 20 000 anslutna företag och 200 redovisningsbyråer samt integrationer mot de vanligaste bokförings- och redovisningssystemen har vi positionerat oss som ett ledande verktyg för modern finansiell rapportering och analys. Tack vare vårt starka team och tekniska innovation har vi uppnått en imponerande tillväxt om ca 30% årligen.
Oxceed söker nu en Head of Customer Success för att stärka sitt team i Stockholm.
Din roll
Du kommer leda ett engagerat onboarding och supportteam, stärka vårt fokus på maximal kundnöjdhet och kundlojalitet samt hjälpa våra kunder att nå långsiktig affärsframgång. Det här är en nyckelroll inom Oxceed där du får en central roll i att forma våra processer för Customer Success. Ditt uppdrag blir att säkerställa att våra kunder optimerar deras användning av Oxceed samt får ut maximalt värde av vår tjänst. Du kommer rapportera till Chief Revenue Officer och ingå ledningsteamet för Go To Market. Fokus för rollen kommer vara att utveckla en skalbar och datadriven Customer Success-funktion som förbättrar retention och kundnöjdhet, samt bidra till en positiv förändringsresa i teamet.
Ansvarsområden
Teamledning & Utbildning
- Leda och coacha ett växande team av Customer Success Specialister
- Tillsammans med teamet utveckla onboarding- och support-& utbildningsprogram med fokus på kundlojalitet och produktanvändning.
- Skapa skalbara supportprocesser och säkerställ kundservice i världsklass.
Kundlojalitet & Proaktiv Support
- Utbilda kunder genom videoguider, AI-chat, LMS och 1:1 Onboarding-möten etc.
- Ta proaktiv kontakt med kunder för att säkerställa att hela tjänstens funktionalitet används och ger värde.
- Utveckla en strategi för personlig onboarding och regelbundna uppföljningar för att maximera kundernas framgång.
- Proaktivt delta i kundvärdeskapande aktiviteter och väcka nyfikenhet och rekommendera nya tillämpningar och funktioner.
- Samarbeta med Säljare och Customer Successs Managers samt Partners som t ex pre-sale stöd och för att t ex öka konverteringsgraden på trials.
Processutveckling & Datadriven Optimering
- Kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer tillsammans med teamet.
- Etablera standardrutiner (SOPs) för hantering av supportärenden och proaktiv kundkontakt med rätt systemstöd
- Identifiera återkommande förbättringsområden och kundproblem samt samarbeta med produkt- och marknads- samt Säljare och Customer Success Managers för att stötta företagets tillväxt.
- Implementera verktyg och automatiseringar för att effektivisera kundkontakter och förbättra arbetsflöden.
- Skapa instruktionsvideor etc för att hjälpa nya och befintliga kunder att förstå hur de bäst använder Oxceeds funktioner.
Kravprofil
- Minst 3 års erfarenhet i en ledarroll inom Customer Success, inom SaaS B2B
- Erfarenhet inom t ex Fintech, FP&A, ERP är ett stort plus.
- Erfarenhet av arbeta med en stor volym kunder, såväl stora Enterprise-kunder och SME samt Partners med kunder i flera länder
- Stark förmåga att utveckla kundlojalitetsstrategier med dokumenterad framgång i att definiera kritiska KPI:er och nå uppsatta KPI:er.
- Utmärkta kommunikationskunskaper i tal och skrift (flytande engelska)
- Proaktiv, lösningsorienterad och prestigelös inställning
- Förmåga att arbeta självständigt och driva många parallella aktiviteter
- Förmåga att analysera data och använda insikter för att förbättra customer success processer.
- God vana vid system som CRM-, stödsystem för Customer Success, LMS, Supportsystem etc.
- En självgående person som är van att definiera system, processer och program för att säkerställa kundframgång under hela livscykeln med produkten.
- Erfarenhet av att konfigurera och utbilda i SaaS/mjukvara inom t ex Ekonomi-/bokföringssystem, budgetsystem och system för finansiell rapportering uppföljning och analys meriteras
- Utbildning inom ekonomi och/eller redovisning är en fördel men inget krav
Team och kultur
På Oxceed värdesätter vi innovation, samarbete och en positiv arbetsmiljö. Vi erbjuder en decentraliserad organisation där du får jobba nära kompetenta chefer och medarbetare, samarbeta med viktiga funktioner i organisationen och vara med på en spännande tillväxtresa. Vår kultur präglas av en hjälpsam atmosfär där alla medarbetare uppmuntras att bidra med sina unika färdigheter.
Vad vi erbjuder
- Konkurrenskraftig lön
- Tjänstepension
- 30 dagar semester
- Sjuk- och olycksfallsförsäkring samt sjukvårdsförsäkring
- Friskvårdsbidrag 2 500 kr/år samt gratis gym
- Förmåner privat via partnern SEB
- Möjlighet till karriärutveckling inom andra områden
Om du brinner för att arbeta i ett innovativt och snabbväxande företag med en produkt i framkant, kan Oxceed vara ditt nästa spännande karriärsteg!
Rekryteringen genomförs av Closers Headhunting & Interim. Ansvarig konsult är Alexandre de Loës, som nås på alexandre.deloes@closers.se vid frågor. Skicka in din ansökan så snart som möjligt – rekryteringsprocessen är igång och vi håller intervjuer löpande.
Välkommen att bli en del av Oxceeds framgångssaga!

Head of Customer Success

Alexandre de Loës
Senior Sales Advisor & Headhunter