Rekrytering / interim / Säljare
Interim Säljare med Closers
Om ni har behov av att snabbt få in en säljare som kan leverera under en tidsbestämd period, då är en interim säljare en bra lösning! Ibland är en interimslösning precis vad som krävs när en medarbetare lämnat sin tjänst med kort varsel, kompetensbrist föreligger i ett specifikt projekt eller att företaget står inför organisationsförändringar. Genom att ta in en säljare tillfälligt kan ni på ett kostnadseffektivt sätt behålla fart i verksamheten med stor flexibilitet och mindre risk än vid en fast anställning.

Interim rekrytering
Interima Säljare: Flexibilitet Ständigt Föränderliga Affärsmiljöer.
Många företag och organisationer befinner sig idag i ett ständigt förändringsarbete, något som är helt nödvändigt för att vara tillräckligt snabbfotad för att kunna anpassa sin verksamhet efter förändrade förutsättningar. I och med detta har interima säljare blivit allt mer populärt bland bolag eftersom behov och krav på kompetens med kort varsel kan komma att ändras, och då gäller det att snabbt kunna öka upp säljstyrkan utan att ta sig an de risker en fast anställning kan innebära. En interimslösning är också ett bra alternativ när ni inte har möjlighet att anställa.
process
Så hittar vi den interima säljare du behöver – vår rekryteringsprocess
1
Kravprofilsmöte
Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den skriftligt börjar vår uppsökande headhuntingmetod och matchning med konsulter i vårt nätverk.
2
Kartläggning
Vi kartlägger konsultmarknaden utifrån kravprofilen. När vi har identifierat de bästa konsulterna bearbetar och attraherar vi de uppsökande. Vi genomför därefter kompetensbaserade intervjuer. Closers beprövade kvalificeringsmetod bygger på att vi bedömer alla kandidaters kompetens och egenskaper konsekvent efter samma kriterier. Det leder till objektiv analys och matchning.
3
Kandidatpresentation
Vi presenterar de mest relevanta konsulterna med en tydlig motivering gentemot kravprofilen, samt konsulterar och stöttar er under hela rekryteringsprocessens gång fram till signering. Vi säkerställer F-skattsedel, företagsförsäkring och referenser.
erfarenhet
Hitta en interim säljare med Closers
Closers identifierar och matchar en interim säljare med kompetens och erfarenhet utifrån ert behov. Med lång erfarenhet av rekrytering och headhunting av säljare och säljchefer har vi tillgång till ett stort nätverk av högpresterande säljare som interimskonsulter. Exempel på säljtjänster vi hyr ut med interimslösning:
- Key Account Manager
- Account Manager
- Account Executive
- Partner Account Manager
- Fältsäljare
- Innesäljare
- SDR
En interim säljare från Closers nätverk kan snabbt sätta sig in i er verksamhet och i det specifika säljuppdraget.

Kontakta oss
Behöver ni förstärka säljteamet under en begränsad period?
Fyll i formuläret med dina uppgifter och information om hur vi kan hjälpa dig så kontaktar vi dig.
Roller
Ett urval av roller vi tillsätter
tillsatta uppdrag
Våra senaste headhuntinguppdrag
FAQ
Vanliga frågor gällande rekrytering
Hur väljer jag rätt rekryteringsfirma för mitt företag?
När du väljer en rekryteringsfirma bör du tänka på deras erfarenhet och expertis inom ditt yrkesområde, deras rykte, och hur väl de förstår dina behov och mål.
Det kan också vara bra att titta på deras framgångsgrad när det gäller att placera kandidater i jobb, och att be om referenser från tidigare kunder.
Hur kan en rekryteringsfirma hjälpa till med att diversifiera mitt team?
En rekryteringsfirma kan hjälpa till att diversifiera ditt team genom att aktivt söka efter och attrahera kandidater från en mängd olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv.
De kan också ge råd om hur man skapar en inkluderande företagskultur och rekryteringsprocess.
Vad är fördelarna med att anlita en rekryteringsfirma?
Anlita en rekryteringsfirma kan spara tid och resurser, öka chanserna att hitta kvalificerade kandidater, och ge tillgång till expertis och marknadskunskap som kan förbättra rekryteringsprocessen.
Hur lång tid tar det att hitta en kandidat?
Tiden det tar att hitta en kandidat kan variera beroende på rollen, marknaden och rekryteringsfirmans processer.
En genomsnittlig tid kan vara mellan 1 till 3 månader, men det kan vara snabbare eller ta längre tid beroende på omständigheterna.
Hur hanterar en rekryteringsfirma konfidentiell information?
En seriös rekryteringsfirma ska ha strikta policyer och procedurer på plats för att skydda konfidentiell information.
Detta kan inkludera att inte dela information om ditt företag eller kandidater utan tillstånd, och att säkerställa att all data lagras och hanteras på ett säkert sätt.
Hur kan en rekryteringsfirma förbättra företagets arbetsgivarvarumärke?
En rekryteringsfirma kan hjälpa till att förbättra företagets arbetsgivarvarumärke genom att säkerställa en positiv kandidatupplevelse, ge råd om hur man bäst presenterar företaget och dess fördelar för potentiella anställda. Samt genom att hjälpa till att attrahera och behålla toppkandidater.