kunskapsbank

Closers rekryterar Magnus Wigren som ny affärsområdesansvarig

Headhuntingbyrån Closers har förstärkt organisationen med Magnus Wigren som blir ny affärsområdesansvarig för kommersiella chefspositioner.

Headhuntingbyrån Closers har förstärkt organisationen med Magnus Wigren som blir ny affärsområdesansvarig för kommersiella chefspositioner.

Magnus har lång erfarenhet av strategisk rekrytering och executive search från bolag som bland annat Wise och Hays. Han kommer närmast från UNIQ Competence där han innehaft rollen som Head of Operations.

Closers är en ledande headhuntingbyrå som hjälper snabbväxande företag, på den nordiska marknaden, att växa genom att attrahera rätt kompetens till deras kommersiella team. Under de senaste åren har efterfrågan att tillsätta rätt kommersiell kompetens på högre chefsnivå ökat, och därför förstärker nu Closers sin organisation och ledning med Magnus Wigren som nyligen tillträdde sin roll.

Magnus huvuduppdrag kommer vara att bygga och utveckla affärsområdet och förstärka Closers position inom området Executive Search där man under de senaste två åren fått allt större förtroende från marknaden.

 

Magnus ser nu fram emot sin nya utmaning och berättar om sitt val.

– Jag har följt Closers och även systerbolaget Hero sedan flera år tillbaka, både utifrån som en del av branschen och även som styrelsemedlem. Jag är imponerad av bolagen, medarbetarna och ledningen och nu när en ny satsning görs på att utveckla ett nytt affärsområde inom executive search så känner jag att det här är en utmaning som jag stimuleras av och oss som passar väldigt väl in där jag befinner mig i min karriär idag.

Robert Conzato, VD för Closers är mycket nöjd med rekryteringen och lyfter särskilt Magnus långa erfarenhet och kompetens inom affärsstrategi.

– Jag har ju haft förmånen att få ta del av Magnus erfarenhet då vi suttit i samma styrelse i flera år. Att Magnus nu blir en del av vårt team är ett mycket viktigt steg mot att kunna växa på allvar inom området strategisk chefsrekrytering/executive search. Hans stora affärsförståelse gör också att han bidrar med avgörande nytta i kundsamarbeten. På sikt är det möjligt att detta affärsområde kan utvecklas till ett helt eget bolag inom koncernen, så det ska bli väldigt spännande att få samarbeta nära Magnus och fortsätta vår tillväxtresa, avslutar Robert.

 

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
  • Uncategorized
Vad är hybrida säljteam? Allt du behöver veta.

Begreppet ”hybrida säljteam” har blivit alltmer relevant för dig som säljchef att hålla dig á jour med, om du vill attrahera och behålla säljtalanger. Men vad innebär det egentligen och hur kan det påverka din organisations försäljning? I den här artikeln dyker vi djupare in i konceptet hybrida säljteam och undersöker fördelar, utmaningar, best practise och framtiden för arbetsmodellen.

Läs mer
  • Uncategorized
Gemensamma KPI:er för sälj och marknad – nyckeln till ökad lönsamhet genom ”smarketing”

I dagens konkurrensutsatta affärsklimat är samarbete mellan sälj- och marknadsavdelningar inte bara önskvärt – det är avgörande. Ett effektivt sätt att stärka detta samarbete och driva lönsamhet är genom att implementera gemensamma nyckeltal (KPI:er). Låt oss utforska hur detta koncept, ofta kallat ”smarketing”, kan skapa stor hävstångseffekt om det mäts, och utförs, på rätt sätt.

Läs mer
  • Uncategorized
Closers har tillsatt 200 positioner inom SaaS

Nu har vi på Closers Headhunting & Interim nått en ny milstolpe – vi har tillsatt över 200 positioner inom SaaS. Så här har vi lyckats rekrytera över 200 nyckelspelare med rätt kompetens för roller på alla nivåer inom SaaS – allt från Demand Gen, SDR, Account Executive, Customer Success, Head of Sales och CSO.

Läs mer
Ett team som tillsammans jobbar med holistisk problemhantering
  • Closers
  • Marknadsföring
Holistisk problemhantering – från positionering till optimering

När marknadsföringen inte fungerar är det lätt hänt att börja rycka i alla trådar och göra mer av allt i hopp om att det ska börja fungera. För att lyckas fixa det problem som hindrar er från att få nya kunder behöver du i stället se på er marknadsföring ur ett helhetsperspektiv, och metodiskt gå igenom de olika delarna för att hitta orsaken till problemet. Det är en strukturerad metod som även går att vända på för att hitta vad som fungerar, så att du kan optimera det och nå ännu fler kunder. Så här går du till väga steg för steg för att lösa problem och optimera marknadsföringen på ett effektivare sätt.

Läs mer
manlig head of sales som presenterar inför team
  • Closers
  • Sälj
Head of sales – så coachar du säljarna till nästa nivå

Säljledarskap handlar inte bara om att se till att säljarna når sina uppsatta mål. Det handlar också om att ge dem den vägledning som behövs för att de ska kunna utvecklas på egen hand och bli bättre på det jobb de gör, något som resulterar i högre intäkter och fler stängda affärer. Så här kan du som head of sales coacha dina säljare så att de kan uppnå ännu bättre resultat.

Läs mer
man som sitter framför laptop med b2b marketing på skärmen
  • Closers
  • Sälj
B2B-försäljning i förändring – från tradition till innovation

Det blir allt tydligare att B2B-försäljningen genomgår en stor förändring. Ska B2B-företagen och dess säljchefer kunna lyckas möta alla nya utmaningar behöver de dels förstå hur de ser ut, dels utvecklas för att kunna möta dem. Här får du veta mer om hur ny teknik, nya kundbeteenden och en förändrad köpprocess påverkar B2B-försäljningen. Inte minst får du veta hur du kan vända utmaningarna till framgångar.

Läs mer