kunskapsbank

Closers rekryterar Magnus Wigren som ny affärsområdesansvarig

Headhuntingbyrån Closers har förstärkt organisationen med Magnus Wigren som blir ny affärsområdesansvarig för kommersiella chefspositioner.

Headhuntingbyrån Closers har förstärkt organisationen med Magnus Wigren som blir ny affärsområdesansvarig för kommersiella chefspositioner.

Magnus har lång erfarenhet av strategisk rekrytering och executive search från bolag som bland annat Wise och Hays. Han kommer närmast från UNIQ Competence där han innehaft rollen som Head of Operations.

Closers är en ledande headhuntingbyrå som hjälper snabbväxande företag, på den nordiska marknaden, att växa genom att attrahera rätt kompetens till deras kommersiella team. Under de senaste åren har efterfrågan att tillsätta rätt kommersiell kompetens på högre chefsnivå ökat, och därför förstärker nu Closers sin organisation och ledning med Magnus Wigren som nyligen tillträdde sin roll.

Magnus huvuduppdrag kommer vara att bygga och utveckla affärsområdet och förstärka Closers position inom området Executive Search där man under de senaste två åren fått allt större förtroende från marknaden.

 

Magnus ser nu fram emot sin nya utmaning och berättar om sitt val.

– Jag har följt Closers och även systerbolaget Hero sedan flera år tillbaka, både utifrån som en del av branschen och även som styrelsemedlem. Jag är imponerad av bolagen, medarbetarna och ledningen och nu när en ny satsning görs på att utveckla ett nytt affärsområde inom executive search så känner jag att det här är en utmaning som jag stimuleras av och oss som passar väldigt väl in där jag befinner mig i min karriär idag.

Robert Conzato, VD för Closers är mycket nöjd med rekryteringen och lyfter särskilt Magnus långa erfarenhet och kompetens inom affärsstrategi.

– Jag har ju haft förmånen att få ta del av Magnus erfarenhet då vi suttit i samma styrelse i flera år. Att Magnus nu blir en del av vårt team är ett mycket viktigt steg mot att kunna växa på allvar inom området strategisk chefsrekrytering/executive search. Hans stora affärsförståelse gör också att han bidrar med avgörande nytta i kundsamarbeten. På sikt är det möjligt att detta affärsområde kan utvecklas till ett helt eget bolag inom koncernen, så det ska bli väldigt spännande att få samarbeta nära Magnus och fortsätta vår tillväxtresa, avslutar Robert.

 

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
  • Closers
  • Marknadsföring
Strategierna för demand generation

Demand generation är ett sätt att attrahera och engagera potentiella kunder genom att skapa medvetenhet och efterfrågan hos dem. För att er marknadsavdelning ska kunna lyckas med det krävs en strategi för hur ni tillsammans skapar innehåll; betygsätter och vårdar leads; identifierar och når era idealkunder; samt hur ni använder data för att få viktiga insikter. Så här bygger just er marknadsavdelning en framgångsrik demand generation-strategi som leder till ökad försäljning och nöjdare kunder.

Läs mer
  • Closers
  • Marknadsföring
  • Social selling
Framgångsrik employee advocacy: Ta vara på era medarbetares engagemang i den digitala världen

Mycket av ett företags varumärkesbyggande, från försäljning till rekrytering, sker online och i sociala medier. Därför finns det god anledning att involvera alla medarbetare i det arbetet på ett naturligt sätt. Employee advocacy bygger på att uppmuntra de anställda att engagera sig i företagets digitala närvaro med egna inlägg. Inte minst för att en medarbetares inlägg når mycket längre och har högre trovärdighet jämfört med företagets egna inlägg. Skapa en employee advocacy-strategi som leder till en förbättrad marknadsföring, ökar er försäljning och underlättar rekrytering av de bästa kandidaterna. Så här gör ni.

Läs mer
  • Chefsrekrytering
  • Closers
  • Interim
Vad kostar en interim chefsrekrytering?

En interimschef har den speciella kompetens och erfarenhet som snabbt kan lösa ett företags omedelbara utmaningar. Men expertis kommer med en prislapp. Vilken är den egentliga kostnaden för en interim chefsrekrytering? Hur mycket värde tillför den? Hur skiljer sig en intern rekrytering mot att outsourca det ledarskap som behövs för en viss situation? Att rekrytera interim är kostnadseffektivt om du värdesätter framgång. Så här ska du räkna för att se det värdet.

Läs mer
  • Closers
  • Sälj
Så lyckas du som säljchef inom B2B

Ska du kunna bli en framgångsrik säljchef inom B2B behöver du förstå vilka egenskaper som krävs för att möta dagens utmaningar. Ditt teams framgångar bygger på din förmåga att driva förändring, analysera data, identifiera vilka aktiviteter som leder till affärer, och förståelse för hur digital marknadsföring hänger ihop med säljprocessen. Här är det du behöver behärska för att bli en framgångsrik säljchef.

Läs mer
  • Closers
  • Interim
Vilka egenskaper söker företag hos en interimschef?

En interimschef kan med sin unika kompetens, snabbt och effektivt lösa ett företags omedelbara behov. Men att rekrytera en interimschef skiljer sig på många sätt jämfört med att rekrytera en traditionell chef. Det krävs speciella förmågor att komma in utifrån och snabbt lyckas med temporära övergångs- eller förändringsuppdrag. Det här är egenskaperna du ska leta efter för att hitta den interimschef som bäst matchar – och som kan lösa – de behov din verksamhet har.

Läs mer
  • Closers
  • Sälj
Färdigheterna som behövs för att bli en framgångsrik säljchef

I den dynamiska världen av företagsförsäljning spelar säljchefer en central roll i att styra framgång och tillväxt. Att nå positionen som säljchef är en resa som kräver en imponerande samling av färdigheter och egenskaper. Förutom att vara en mästare på att sälja, måste säljchefen vara en strategisk visionär, en skicklig kommunikatör, en utvecklande mentor och en datadriven beslutsfattare. Den här artikeln belyser de avgörande kompetenserna som formar framgångsrika säljchefer; och utforskar även de utmaningar som möts dem på den högsta nivån av deras karriär.

Läs mer