kunskapsbank

Closers växer och erbjuder ännu fler tjänster

Sedan starten 2012 så har Closers etablerat sig som en av Sveriges ledande headhuntingbyråer inom kommersiella roller på alla nivåer i säljorganisationen. Under de senaste åren har Closers blivit anlitade för att tillsätta nyckelpositioner inom marknadsteam och högsta ledning.

Sedan starten 2012 så har Closers etablerat sig som en av Sveriges ledande headhuntingbyråer inom kommersiella roller på alla nivåer i säljorganisationen. Under de senaste åren har Closers blivit anlitade för att tillsätta nyckelpositioner inom marknadsteam och högsta ledning. Detta har gjorts lite ”under radarn” men nu breddas tjänsteutbudet officiellt och Closers har investerat i rätt kompetens för att kunna täcka kundernas rekryteringsbehov inom marknadsföring, försäljning och ledning.

Det nya, utökade tjänsteutbudet består av ett ännu bredare spektrum av roller:

  • Headhunting av nyckelpositioner inom management, samt att tillsätta chefspositioner som VD, operativ chef, försäljningschef, marknadschefer, kommunikatörschefer m.fl.

  • Headhunting inom marknadsföring, dvs. att tillsätta kreativa och kommersiellt fokuserade marknadsförare som growth managers, performance marketers, digitala strateger, specialister inom content m.fl.

  • Uthyrning av Interimskonsulter, som ett snabbt sätt att få nödvändig kompetens på plats direkt när den behövs. Det kan handla om att hyra in marknads-, försäljningschef, eller annan senior kompetens under en viss period (vid föräldraledigheter, förändringar etc.)

Magnus Wigren, som är affärsområdesansvarig för chefsrekrytering berättade i höstas om sitt val att leda det nya affärsområdet: ”Jag har följt Closers och även systerbolaget Hero sedan flera år tillbaka, både utifrån som en del av branschen och även som styrelsemedlem. Jag är imponerad av bolagen, medarbetarna och ledningen och nu när en ny satsning görs på att utveckla ett nytt affärsområde inom chefsrekrytering så känner jag att det här är en utmaning som jag stimuleras av och oss som passar väldigt väl in där jag befinner mig i min karriär idag.”

Det utökade utbudet är en naturlig utveckling av Closers erfarenhet och kunnande. Closers team är sammansatt av affärsdrivna personer som själva har arbetat framgångsrikt med försäljning, säljledning och marknadsföring. Med en bred intern kompetens och en gedigen förståelse för kundens behov och vad som krävs i tillsättningen av kommersiella nyckelroller, kan Closers framgångsrikt hjälpa ännu fler bolag att stärka sina organisationer att nå nya nivåer och se goda resultat.

Så här säger Closers VD Robert Conzato om Closers utökade tjänsteutbud: ”Dagens företag behöver investera i rätt kompetens – från ledning till sälj och marknad för att kunna konkurrera och växa. Det är med det i åtanke som vi nu satsar på att kunna nyckelkompetensen de behöver för att kunna växa, utvecklas och ta nya marknadsandelar. Vi känner oss mer fokuserade än någonsin att få hjälpa ännu fler B2B-bolag att hitta de talanger de behöver inom både ledning, sälj och marknad. Det finns inget mer givande än att se rätt kandidater och bolag finna varandra i en vinnande kombination.”

I samband med det nya utökade tjänsteutbudet har Closers även skapat en ny förbättrad hemsida. Där kan besökarna hitta mer information om de områden och de roller Closers tillsätter, läsa kundcase om lyckade tillsättningar, ta del av senaste nytt och insikter kring försäljning och marknadsföring, samt mycket mer. Dessutom har det blivit ännu enklare för kandidater att registrera en kandidatprofil och bli en viktig del av Closers breda nätverk av talanger.

Besök den nya hemsidan här!

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
Säljchef som leder sitt team
  • Sälj
Självledarskap för säljchefen

Ska du som säljchef kunna leda andra behöver du först kunna leda dig själv. Självledarskap bygger på självmedvetenhet, målsättningar, kunskap och andra utvecklingsområden. När du utvecklar dig själv som ledare kan du också inspirera andra till utveckling, vilket leder vidare till bättre resultat. Här är principerna inom självledarskap som gör dig till en bättre och mer framgångsrik säljchef.

Läs mer
Säljare som står i fönster i telefon
  • Sälj
Utmaningarna dagens säljare står inför

Snabba förändringar leder till nya utmaningar för dig som säljare. I dag behöver du vara redo att tackla allt från krav på en personligare köpresa till brist på högkvalitativa leads och långa säljcykler som involverar flera beslutsfattare. Här får du veta vilka som är de vanligaste utmaningarna för säljare 2024, och hur du kan vända dem till möjligheter så att du kan överträffa dina försäljningsmål.

Läs mer
Sälj och marknad som jobbar tillsammans
  • Marknadsföring
  • Sälj
Sales- och marketing alignment – så skapar ni fler affärer med smarketing

Ett närmare samarbete mellan sälj och marknad leder till bättre strategier och starkare affärsresultat. Bland annat genom att det blir lättare att kvalificera leads och att dela viktiga insikter. Men det kan vara en utmaning att få två avdelningar med olika uppgifter och arbetssätt att samarbeta effektivt. Här är de många fördelarna med att förena sälj och marknad i en gemensam smarketing-strategi, och hur ni lyckas maximera det samarbetet.

Läs mer
Kvinnlig marknadschef med 2 kollegor framför
  • Interim
  • Marknadsföring
Vilka egenskaper söker företag hos en interim marknadschef?

En interim marknadschef har förmågan att snabbt och effektivt lösa marknadsavdelningens omedelbara behov och särskilda utmaningar. Att rekrytera en interim marknadschef följer dock en annan process än den vanliga chefsrekryteringen. Ska den interima marknadschefen kunna lyckas med att komma in utifrån, och dessutom snabbt kunna genomföra ett förändringsarbete krävs det specifika förmågor. Titta efter dessa egenskaper hos en interim marknadschef för att få en god matchning till marknadsavdelningens konkreta behov. Vilka direkta kompetenser behövs för att lösa dem?

Läs mer
Kvinna och man i soffa som har möte
  • Chefsrekrytering
  • Interim
  • Marknadsföring
Vad kostar en interim chefsrekrytering inom marknadsföring?

Att ta in en interimschef för verksamhetens marknadsföring är ett effektivt sätt att få in särskild kompetens och erfarenhet, som snabbt kan gå in och lösa marknadsavdelningens utmaningar. Expertkunskap kommer dock med en prislapp. Så vad beror den kostnaden på? Och vad får du för pengarna när du väljer en interim chefsrekrytering för marknadsföringen? Att välja interim är kostnadseffektivt i längden när du ser till vad interimschefen tillför i form av besparingar, högre effektivitet och konkurrensfördelar. Så här ska du räkna för att se värdet av en interim lösning.

Läs mer
2 personer med dator i knät i soffa
  • Chefsrekrytering
  • Rekrytering
  • Sälj
Rekrytera säljchef – så får du rätt matchning

Det räcker inte bara med att rekrytera en bra säljchef. Ni behöver rekrytera en säljchef som är bra för just ert företag och era mål. Ni behöver utöver kompetens och erfarenhet även se till viktiga faktorer som kulturell matchning, potential, egenskaper som passar för era mål m.m. Här presenterar vi rekryteringstipsen som hjälper er att hitta rätt säljchef för just er verksamhet.

Läs mer