kunskapsbank

Closers växer och erbjuder ännu fler tjänster

Sedan starten 2012 så har Closers etablerat sig som en av Sveriges ledande headhuntingbyråer inom kommersiella roller på alla nivåer i säljorganisationen. Under de senaste åren har Closers blivit anlitade för att tillsätta nyckelpositioner inom marknadsteam och högsta ledning.

Sedan starten 2012 så har Closers etablerat sig som en av Sveriges ledande headhuntingbyråer inom kommersiella roller på alla nivåer i säljorganisationen. Under de senaste åren har Closers blivit anlitade för att tillsätta nyckelpositioner inom marknadsteam och högsta ledning. Detta har gjorts lite ”under radarn” men nu breddas tjänsteutbudet officiellt och Closers har investerat i rätt kompetens för att kunna täcka kundernas rekryteringsbehov inom marknadsföring, försäljning och ledning.

Det nya, utökade tjänsteutbudet består av ett ännu bredare spektrum av roller:

  • Headhunting av nyckelpositioner inom management, samt att tillsätta chefspositioner som VD, operativ chef, försäljningschef, marknadschefer, kommunikatörschefer m.fl.

  • Headhunting inom marknadsföring, dvs. att tillsätta kreativa och kommersiellt fokuserade marknadsförare som growth managers, performance marketers, digitala strateger, specialister inom content m.fl.

  • Uthyrning av Interimskonsulter, som ett snabbt sätt att få nödvändig kompetens på plats direkt när den behövs. Det kan handla om att hyra in marknads-, försäljningschef, eller annan senior kompetens under en viss period (vid föräldraledigheter, förändringar etc.)

Magnus Wigren, som är affärsområdesansvarig för chefsrekrytering berättade i höstas om sitt val att leda det nya affärsområdet: ”Jag har följt Closers och även systerbolaget Hero sedan flera år tillbaka, både utifrån som en del av branschen och även som styrelsemedlem. Jag är imponerad av bolagen, medarbetarna och ledningen och nu när en ny satsning görs på att utveckla ett nytt affärsområde inom chefsrekrytering så känner jag att det här är en utmaning som jag stimuleras av och oss som passar väldigt väl in där jag befinner mig i min karriär idag.”

Det utökade utbudet är en naturlig utveckling av Closers erfarenhet och kunnande. Closers team är sammansatt av affärsdrivna personer som själva har arbetat framgångsrikt med försäljning, säljledning och marknadsföring. Med en bred intern kompetens och en gedigen förståelse för kundens behov och vad som krävs i tillsättningen av kommersiella nyckelroller, kan Closers framgångsrikt hjälpa ännu fler bolag att stärka sina organisationer att nå nya nivåer och se goda resultat.

Så här säger Closers VD Robert Conzato om Closers utökade tjänsteutbud: ”Dagens företag behöver investera i rätt kompetens – från ledning till sälj och marknad för att kunna konkurrera och växa. Det är med det i åtanke som vi nu satsar på att kunna nyckelkompetensen de behöver för att kunna växa, utvecklas och ta nya marknadsandelar. Vi känner oss mer fokuserade än någonsin att få hjälpa ännu fler B2B-bolag att hitta de talanger de behöver inom både ledning, sälj och marknad. Det finns inget mer givande än att se rätt kandidater och bolag finna varandra i en vinnande kombination.”

I samband med det nya utökade tjänsteutbudet har Closers även skapat en ny förbättrad hemsida. Där kan besökarna hitta mer information om de områden och de roller Closers tillsätter, läsa kundcase om lyckade tillsättningar, ta del av senaste nytt och insikter kring försäljning och marknadsföring, samt mycket mer. Dessutom har det blivit ännu enklare för kandidater att registrera en kandidatprofil och bli en viktig del av Closers breda nätverk av talanger.

Besök den nya hemsidan här!

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
  • Closers
  • Marknadsföring
Strategierna för demand generation

Demand generation är ett sätt att attrahera och engagera potentiella kunder genom att skapa medvetenhet och efterfrågan hos dem. För att er marknadsavdelning ska kunna lyckas med det krävs en strategi för hur ni tillsammans skapar innehåll; betygsätter och vårdar leads; identifierar och når era idealkunder; samt hur ni använder data för att få viktiga insikter. Så här bygger just er marknadsavdelning en framgångsrik demand generation-strategi som leder till ökad försäljning och nöjdare kunder.

Läs mer
  • Closers
  • Marknadsföring
  • Social selling
Framgångsrik employee advocacy: Ta vara på era medarbetares engagemang i den digitala världen

Mycket av ett företags varumärkesbyggande, från försäljning till rekrytering, sker online och i sociala medier. Därför finns det god anledning att involvera alla medarbetare i det arbetet på ett naturligt sätt. Employee advocacy bygger på att uppmuntra de anställda att engagera sig i företagets digitala närvaro med egna inlägg. Inte minst för att en medarbetares inlägg når mycket längre och har högre trovärdighet jämfört med företagets egna inlägg. Skapa en employee advocacy-strategi som leder till en förbättrad marknadsföring, ökar er försäljning och underlättar rekrytering av de bästa kandidaterna. Så här gör ni.

Läs mer
  • Chefsrekrytering
  • Closers
  • Interim
Vad kostar en interim chefsrekrytering?

En interimschef har den speciella kompetens och erfarenhet som snabbt kan lösa ett företags omedelbara utmaningar. Men expertis kommer med en prislapp. Vilken är den egentliga kostnaden för en interim chefsrekrytering? Hur mycket värde tillför den? Hur skiljer sig en intern rekrytering mot att outsourca det ledarskap som behövs för en viss situation? Att rekrytera interim är kostnadseffektivt om du värdesätter framgång. Så här ska du räkna för att se det värdet.

Läs mer
  • Closers
  • Sälj
Så lyckas du som säljchef inom B2B

Ska du kunna bli en framgångsrik säljchef inom B2B behöver du förstå vilka egenskaper som krävs för att möta dagens utmaningar. Ditt teams framgångar bygger på din förmåga att driva förändring, analysera data, identifiera vilka aktiviteter som leder till affärer, och förståelse för hur digital marknadsföring hänger ihop med säljprocessen. Här är det du behöver behärska för att bli en framgångsrik säljchef.

Läs mer
  • Closers
  • Interim
Vilka egenskaper söker företag hos en interimschef?

En interimschef kan med sin unika kompetens, snabbt och effektivt lösa ett företags omedelbara behov. Men att rekrytera en interimschef skiljer sig på många sätt jämfört med att rekrytera en traditionell chef. Det krävs speciella förmågor att komma in utifrån och snabbt lyckas med temporära övergångs- eller förändringsuppdrag. Det här är egenskaperna du ska leta efter för att hitta den interimschef som bäst matchar – och som kan lösa – de behov din verksamhet har.

Läs mer
  • Closers
  • Sälj
Färdigheterna som behövs för att bli en framgångsrik säljchef

I den dynamiska världen av företagsförsäljning spelar säljchefer en central roll i att styra framgång och tillväxt. Att nå positionen som säljchef är en resa som kräver en imponerande samling av färdigheter och egenskaper. Förutom att vara en mästare på att sälja, måste säljchefen vara en strategisk visionär, en skicklig kommunikatör, en utvecklande mentor och en datadriven beslutsfattare. Den här artikeln belyser de avgörande kompetenserna som formar framgångsrika säljchefer; och utforskar även de utmaningar som möts dem på den högsta nivån av deras karriär.

Läs mer