kunskapsbank

Closers växer och erbjuder ännu fler tjänster

Sedan starten 2012 så har Closers etablerat sig som en av Sveriges ledande headhuntingbyråer inom kommersiella roller på alla nivåer i säljorganisationen. Under de senaste åren har Closers blivit anlitade för att tillsätta nyckelpositioner inom marknadsteam och högsta ledning.

Sedan starten 2012 så har Closers etablerat sig som en av Sveriges ledande headhuntingbyråer inom kommersiella roller på alla nivåer i säljorganisationen. Under de senaste åren har Closers blivit anlitade för att tillsätta nyckelpositioner inom marknadsteam och högsta ledning. Detta har gjorts lite ”under radarn” men nu breddas tjänsteutbudet officiellt och Closers har investerat i rätt kompetens för att kunna täcka kundernas rekryteringsbehov inom marknadsföring, försäljning och ledning.

Det nya, utökade tjänsteutbudet består av ett ännu bredare spektrum av roller:

  • Headhunting av nyckelpositioner inom management, samt att tillsätta chefspositioner som VD, operativ chef, försäljningschef, marknadschefer, kommunikatörschefer m.fl.

  • Headhunting inom marknadsföring, dvs. att tillsätta kreativa och kommersiellt fokuserade marknadsförare som growth managers, performance marketers, digitala strateger, specialister inom content m.fl.

  • Uthyrning av Interimskonsulter, som ett snabbt sätt att få nödvändig kompetens på plats direkt när den behövs. Det kan handla om att hyra in marknads-, försäljningschef, eller annan senior kompetens under en viss period (vid föräldraledigheter, förändringar etc.)

Magnus Wigren, som är affärsområdesansvarig för chefsrekrytering berättade i höstas om sitt val att leda det nya affärsområdet: ”Jag har följt Closers och även systerbolaget Hero sedan flera år tillbaka, både utifrån som en del av branschen och även som styrelsemedlem. Jag är imponerad av bolagen, medarbetarna och ledningen och nu när en ny satsning görs på att utveckla ett nytt affärsområde inom chefsrekrytering så känner jag att det här är en utmaning som jag stimuleras av och oss som passar väldigt väl in där jag befinner mig i min karriär idag.”

Det utökade utbudet är en naturlig utveckling av Closers erfarenhet och kunnande. Closers team är sammansatt av affärsdrivna personer som själva har arbetat framgångsrikt med försäljning, säljledning och marknadsföring. Med en bred intern kompetens och en gedigen förståelse för kundens behov och vad som krävs i tillsättningen av kommersiella nyckelroller, kan Closers framgångsrikt hjälpa ännu fler bolag att stärka sina organisationer att nå nya nivåer och se goda resultat.

Så här säger Closers VD Robert Conzato om Closers utökade tjänsteutbud: ”Dagens företag behöver investera i rätt kompetens – från ledning till sälj och marknad för att kunna konkurrera och växa. Det är med det i åtanke som vi nu satsar på att kunna nyckelkompetensen de behöver för att kunna växa, utvecklas och ta nya marknadsandelar. Vi känner oss mer fokuserade än någonsin att få hjälpa ännu fler B2B-bolag att hitta de talanger de behöver inom både ledning, sälj och marknad. Det finns inget mer givande än att se rätt kandidater och bolag finna varandra i en vinnande kombination.”

I samband med det nya utökade tjänsteutbudet har Closers även skapat en ny förbättrad hemsida. Där kan besökarna hitta mer information om de områden och de roller Closers tillsätter, läsa kundcase om lyckade tillsättningar, ta del av senaste nytt och insikter kring försäljning och marknadsföring, samt mycket mer. Dessutom har det blivit ännu enklare för kandidater att registrera en kandidatprofil och bli en viktig del av Closers breda nätverk av talanger.

Besök den nya hemsidan här!

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
Ett team som tillsammans jobbar med holistisk problemhantering
  • Closers
  • Marknadsföring
Holistisk problemhantering – från positionering till optimering

När marknadsföringen inte fungerar är det lätt hänt att börja rycka i alla trådar och göra mer av allt i hopp om att det ska börja fungera. För att lyckas fixa det problem som hindrar er från att få nya kunder behöver du i stället se på er marknadsföring ur ett helhetsperspektiv, och metodiskt gå igenom de olika delarna för att hitta orsaken till problemet. Det är en strukturerad metod som även går att vända på för att hitta vad som fungerar, så att du kan optimera det och nå ännu fler kunder. Så här går du till väga steg för steg för att lösa problem och optimera marknadsföringen på ett effektivare sätt.

Läs mer
manlig head of sales som presenterar inför team
  • Closers
  • Sälj
Head of sales – så coachar du säljarna till nästa nivå

Säljledarskap handlar inte bara om att se till att säljarna når sina uppsatta mål. Det handlar också om att ge dem den vägledning som behövs för att de ska kunna utvecklas på egen hand och bli bättre på det jobb de gör, något som resulterar i högre intäkter och fler stängda affärer. Så här kan du som head of sales coacha dina säljare så att de kan uppnå ännu bättre resultat.

Läs mer
man som sitter framför laptop med b2b marketing på skärmen
  • Closers
  • Sälj
B2B-försäljning i förändring – från tradition till innovation

Det blir allt tydligare att B2B-försäljningen genomgår en stor förändring. Ska B2B-företagen och dess säljchefer kunna lyckas möta alla nya utmaningar behöver de dels förstå hur de ser ut, dels utvecklas för att kunna möta dem. Här får du veta mer om hur ny teknik, nya kundbeteenden och en förändrad köpprocess påverkar B2B-försäljningen. Inte minst får du veta hur du kan vända utmaningarna till framgångar.

Läs mer
En kvinnlig kollega med läsplatta, tillsammans med en manlig och kvinnlig kollega som står och pratar
  • Sälj
AI för att stötta säljare och SDR i sitt dagliga arbete

AI är ett smart verktyg för att effektivisera tidsödande processer och för att analysera data som visar var de bästa affärerna finns. Så här kan du som säljare eller SDR använda AI-verktyg för att arbeta effektivare i din vardag och få datadrivna insikter i vilka potentiella kunder som har bäst chans att konvertera. Så att du kan överträffa dina resultat.

Läs mer
Kvinnlig cmo som sitter med sin laptop på kontor
  • Marknadsföring
Vad krävs för att lyckas i rollen som CMO på en digital marknad?

Dagens marknadsföring blir allt mer digitaliserad och teknikorienterad. Det här ställer fler och nya krav på CMO-rollen. Vad behöver en modern marknadschef egentligen vara bra på? Vilka förmågor och kompetenser krävs för att lyckas med dagens datadrivna marknadsföring? Handlar det bara om att analysera data och digitalisera marknadsföringsinsatserna? Eller behövs det fortfarande en känsla för kreativitet och god storytelling? Här får du svaret på vad dagens CMO behöver för att lyckas.

Läs mer
Kollegor på en startup som sitter i möte
  • Sälj
Så här tar du dig igenom Valley of Death när du skalar upp din SaaS-startup

SaaS-startups inom B2B ställs inför många utmaningar under sin tillväxtresa. Det är långt ifrån alla som klarar av att navigera fallgroparna som dyker upp när det är dags att skala upp verksamheten. De här svåra faserna under tillväxtresan kallas för Valley of Death. Här får du reda på vilka utmaningar din SaaS-startup kommer att ställas inför under sin resa, vilka de vanligaste fallgroparna är, samt hur du tar dig förbi dem så att ditt företag kan bli framgångsrikt.

Läs mer