kunskapsbank

Closers VD Robert Conzato talar på Sales & Marketing Expo

Closers VD Robert Conzato är en av de inspirerande föreläsarna på årets sälj- och marknadsföringsmässa Sales & Marketing Expo. Roberts föreläsning den 23 februari handlar om hur företag kan rekrytera rätt säljare för att driva tillväxt. Välkommen till ett kunskapshöjande föredrag som hjälper dig att lyckas i det nya säljlandskapet!

Den 22–23 februari 2023 arrangeras sälj- och marknadsföringsmässan Sales & Marketing Expo på Kistamässan i Stockholm. Mässan är Sveriges största mötesplats för alla som jobbar med eller är intresserade av sälj- och marknadsföringsstrategier. En av talarna på årets mässa är Closers VD Robert Conzato. Där kommer Robert att prata om hur företag kan rekrytera rätt säljare för att driva tillväxt.

 

Robert Conzato har drivit den ledande headhuntingbyrån Closers i över tio år. Under den tiden har han varit med och tillsatt över tusen positioner, från juniora säljare till försäljningschefer på C-nivå, inom B2B-försäljning på den svenska marknaden. Bakom framgången ligger Closers metod som bygger på hundra procent uppsökande bearbetning av kandidatmarknaden. Robert har själv en bakgrund från säljbranschen vilket gör att han även besitter unika insikter om hur företag kan lyckas med att attrahera och rekrytera rätt säljare och säljchefer.

Temat för Roberts föreläsning är ”Så rekryterar ni rätt säljare!” Säljarna är avgörande för att driva tillväxt i ett företag. Samtidigt så blir det allt svårare för arbetsgivarna att rekrytera rätt säljare på dagens arbetsmarknad där B2B-försäljning har blivit allt mer komplex och kräver unika egenskaper. Något som gör dragkampen om talangerna till en svår utmaning. Robert kommer dela med sig av sina insikter och erfarenheter kring vad som är viktigt att tänka på när säljorganisationer ska rekrytera säljare och hur de ska göra för att hitta rätt person som ökar tillväxten och hjälper till att göra kunderna nöjda.

 

Välkommen till en inspirerande och kunskapshöjande föreläsning som hjälper dig att lyckas i det nya säljlandskapet!

Tid: 23 februari klockan 11:15-12:00
Plats: sal M6, Kistamässan i Stockholm

Läs mer om Sales & Marketing Expo på mässans hemsida

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
  • Closers
  • Marknadsföring
Strategierna för demand generation

Demand generation är ett sätt att attrahera och engagera potentiella kunder genom att skapa medvetenhet och efterfrågan hos dem. För att er marknadsavdelning ska kunna lyckas med det krävs en strategi för hur ni tillsammans skapar innehåll; betygsätter och vårdar leads; identifierar och når era idealkunder; samt hur ni använder data för att få viktiga insikter. Så här bygger just er marknadsavdelning en framgångsrik demand generation-strategi som leder till ökad försäljning och nöjdare kunder.

Läs mer
  • Closers
  • Marknadsföring
  • Social selling
Framgångsrik employee advocacy: Ta vara på era medarbetares engagemang i den digitala världen

Mycket av ett företags varumärkesbyggande, från försäljning till rekrytering, sker online och i sociala medier. Därför finns det god anledning att involvera alla medarbetare i det arbetet på ett naturligt sätt. Employee advocacy bygger på att uppmuntra de anställda att engagera sig i företagets digitala närvaro med egna inlägg. Inte minst för att en medarbetares inlägg når mycket längre och har högre trovärdighet jämfört med företagets egna inlägg. Skapa en employee advocacy-strategi som leder till en förbättrad marknadsföring, ökar er försäljning och underlättar rekrytering av de bästa kandidaterna. Så här gör ni.

Läs mer
  • Chefsrekrytering
  • Closers
  • Interim
Vad kostar en interim chefsrekrytering?

En interimschef har den speciella kompetens och erfarenhet som snabbt kan lösa ett företags omedelbara utmaningar. Men expertis kommer med en prislapp. Vilken är den egentliga kostnaden för en interim chefsrekrytering? Hur mycket värde tillför den? Hur skiljer sig en intern rekrytering mot att outsourca det ledarskap som behövs för en viss situation? Att rekrytera interim är kostnadseffektivt om du värdesätter framgång. Så här ska du räkna för att se det värdet.

Läs mer
  • Closers
  • Sälj
Så lyckas du som säljchef inom B2B

Ska du kunna bli en framgångsrik säljchef inom B2B behöver du förstå vilka egenskaper som krävs för att möta dagens utmaningar. Ditt teams framgångar bygger på din förmåga att driva förändring, analysera data, identifiera vilka aktiviteter som leder till affärer, och förståelse för hur digital marknadsföring hänger ihop med säljprocessen. Här är det du behöver behärska för att bli en framgångsrik säljchef.

Läs mer
  • Closers
  • Interim
Vilka egenskaper söker företag hos en interimschef?

En interimschef kan med sin unika kompetens, snabbt och effektivt lösa ett företags omedelbara behov. Men att rekrytera en interimschef skiljer sig på många sätt jämfört med att rekrytera en traditionell chef. Det krävs speciella förmågor att komma in utifrån och snabbt lyckas med temporära övergångs- eller förändringsuppdrag. Det här är egenskaperna du ska leta efter för att hitta den interimschef som bäst matchar – och som kan lösa – de behov din verksamhet har.

Läs mer
  • Closers
  • Sälj
Färdigheterna som behövs för att bli en framgångsrik säljchef

I den dynamiska världen av företagsförsäljning spelar säljchefer en central roll i att styra framgång och tillväxt. Att nå positionen som säljchef är en resa som kräver en imponerande samling av färdigheter och egenskaper. Förutom att vara en mästare på att sälja, måste säljchefen vara en strategisk visionär, en skicklig kommunikatör, en utvecklande mentor och en datadriven beslutsfattare. Den här artikeln belyser de avgörande kompetenserna som formar framgångsrika säljchefer; och utforskar även de utmaningar som möts dem på den högsta nivån av deras karriär.

Läs mer