kunskapsbank

Nu har Closers tillsatt 100 positioner inom SaaS

Vi på Closers har nått en ny milstolpe – vi har nu tillsatt den 100e positionen inom SaaS! Så här har vi lyckats med att hitta hundra talanger med rätt säljkompetens på alla nivåer – från SDR till Customer Success.

Nu har Closers nått en ny milstolpe! I vårt arbete med att bygga Sveriges säljorganisationer har vi nu tillsatt den 100e positionen inom SaaS. Vi rekryterar säljare och försäljningschefer inom B2B med 100 procent uppsökande metoder, och inom SaaS-området har vi nu gjort hundra tillsättningar på alla nivåer – från junior till CxO. Kommersiella roller som ligger över hela sales funneln från SDR till Customer Success.

Nyckeln till det här antalet lyckade tillsättningar ligger dels i att Closers headhuntingteam består av affärskonsulter som själva har arbetat framgångsrikt med försäljning och säljledning. Det är något som gör att vi har en djup förståelse för både våra kunders och kandidaters behov. Vi har byggt upp en kompetens inom SaaS med social selling, referensförsäljning och en vertikal-strategi där varje säljare har egna specifika vertikaler, vilket gör att vi kan identifiera helt rätt säljkompetens för varje SaaS-område.

 

Framöver kommer Closers att fortsätta arbetet med att hjälpa ännu fler SaaS-bolag i Norden att bygga kommersiella organisationer på rätt sätt och med rätt säljare och säljchefer. Inte bara inom sälj utan även på marknadssidan.

 

Så här kommenterar Closers VD Robert Conzato den nya milstolpen: ”Tillväxtstarka SaaS-bolag är en optimal kundgrupp för oss, då vår headhuntingmodell och kompetens inom säljledning fungerar bäst med bolag som är ute efter att bygga eller transformera till effektiva och moderna kommersiella organisationer. Speciellt start-up eller scale-up bolag som står inför multipla rekryteringar, på olika nivåer och över hela funneln från lead generering till CS. I dessa dagar är det ett större fokus på lönsamhet och digital transformation. Företagen kommer därför att behöva investera mycket i alignment mellan sälj och marknad. Det har lett till att vi har genomfört fler headhuntinguppdrag på marknadssidan än tidigare, och det är något vi kommer fortsätta att satsa mycket på under 2023. Det ska bli fantastiskt spännande att få hjälpa ännu fler SaaS-bolag att hitta rätt stjärnor inom både sälj och marknad, så att de kan harmonisera och effektivisera de avdelningarna.”

 

Behöver du hjälp med rekrytering?

Nu fortsätter Closers arbetet med att hjälpa ännu fler SaaS-bolag i Norden att bygga sina kommersiella organisationer på rätt sätt och med rätt kandidater. Kontakta oss så hjälper vi dig!

 

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
  • Closers
  • Marknadsföring
Strategierna för demand generation

Demand generation är ett sätt att attrahera och engagera potentiella kunder genom att skapa medvetenhet och efterfrågan hos dem. För att er marknadsavdelning ska kunna lyckas med det krävs en strategi för hur ni tillsammans skapar innehåll; betygsätter och vårdar leads; identifierar och når era idealkunder; samt hur ni använder data för att få viktiga insikter. Så här bygger just er marknadsavdelning en framgångsrik demand generation-strategi som leder till ökad försäljning och nöjdare kunder.

Läs mer
  • Closers
  • Marknadsföring
  • Social selling
Framgångsrik employee advocacy: Ta vara på era medarbetares engagemang i den digitala världen

Mycket av ett företags varumärkesbyggande, från försäljning till rekrytering, sker online och i sociala medier. Därför finns det god anledning att involvera alla medarbetare i det arbetet på ett naturligt sätt. Employee advocacy bygger på att uppmuntra de anställda att engagera sig i företagets digitala närvaro med egna inlägg. Inte minst för att en medarbetares inlägg når mycket längre och har högre trovärdighet jämfört med företagets egna inlägg. Skapa en employee advocacy-strategi som leder till en förbättrad marknadsföring, ökar er försäljning och underlättar rekrytering av de bästa kandidaterna. Så här gör ni.

Läs mer
  • Chefsrekrytering
  • Closers
  • Interim
Vad kostar en interim chefsrekrytering?

En interimschef har den speciella kompetens och erfarenhet som snabbt kan lösa ett företags omedelbara utmaningar. Men expertis kommer med en prislapp. Vilken är den egentliga kostnaden för en interim chefsrekrytering? Hur mycket värde tillför den? Hur skiljer sig en intern rekrytering mot att outsourca det ledarskap som behövs för en viss situation? Att rekrytera interim är kostnadseffektivt om du värdesätter framgång. Så här ska du räkna för att se det värdet.

Läs mer
  • Closers
  • Sälj
Så lyckas du som säljchef inom B2B

Ska du kunna bli en framgångsrik säljchef inom B2B behöver du förstå vilka egenskaper som krävs för att möta dagens utmaningar. Ditt teams framgångar bygger på din förmåga att driva förändring, analysera data, identifiera vilka aktiviteter som leder till affärer, och förståelse för hur digital marknadsföring hänger ihop med säljprocessen. Här är det du behöver behärska för att bli en framgångsrik säljchef.

Läs mer
  • Closers
  • Interim
Vilka egenskaper söker företag hos en interimschef?

En interimschef kan med sin unika kompetens, snabbt och effektivt lösa ett företags omedelbara behov. Men att rekrytera en interimschef skiljer sig på många sätt jämfört med att rekrytera en traditionell chef. Det krävs speciella förmågor att komma in utifrån och snabbt lyckas med temporära övergångs- eller förändringsuppdrag. Det här är egenskaperna du ska leta efter för att hitta den interimschef som bäst matchar – och som kan lösa – de behov din verksamhet har.

Läs mer
  • Closers
  • Sälj
Färdigheterna som behövs för att bli en framgångsrik säljchef

I den dynamiska världen av företagsförsäljning spelar säljchefer en central roll i att styra framgång och tillväxt. Att nå positionen som säljchef är en resa som kräver en imponerande samling av färdigheter och egenskaper. Förutom att vara en mästare på att sälja, måste säljchefen vara en strategisk visionär, en skicklig kommunikatör, en utvecklande mentor och en datadriven beslutsfattare. Den här artikeln belyser de avgörande kompetenserna som formar framgångsrika säljchefer; och utforskar även de utmaningar som möts dem på den högsta nivån av deras karriär.

Läs mer