kunskapsbank

Nu har Closers tillsatt 100 positioner inom SaaS

Vi på Closers har nått en ny milstolpe – vi har nu tillsatt den 100e positionen inom SaaS! Så här har vi lyckats med att hitta hundra talanger med rätt säljkompetens på alla nivåer – från SDR till Customer Success.

Nu har Closers nått en ny milstolpe! I vårt arbete med att bygga Sveriges säljorganisationer har vi nu tillsatt den 100e positionen inom SaaS. Vi rekryterar säljare och försäljningschefer inom B2B med 100 procent uppsökande metoder, och inom SaaS-området har vi nu gjort hundra tillsättningar på alla nivåer – från junior till CxO. Kommersiella roller som ligger över hela sales funneln från SDR till Customer Success.

Nyckeln till det här antalet lyckade tillsättningar ligger dels i att Closers headhuntingteam består av affärskonsulter som själva har arbetat framgångsrikt med försäljning och säljledning. Det är något som gör att vi har en djup förståelse för både våra kunders och kandidaters behov. Vi har byggt upp en kompetens inom SaaS med social selling, referensförsäljning och en vertikal-strategi där varje säljare har egna specifika vertikaler, vilket gör att vi kan identifiera helt rätt säljkompetens för varje SaaS-område.

 

Framöver kommer Closers att fortsätta arbetet med att hjälpa ännu fler SaaS-bolag i Norden att bygga kommersiella organisationer på rätt sätt och med rätt säljare och säljchefer. Inte bara inom sälj utan även på marknadssidan.

 

Så här kommenterar Closers VD Robert Conzato den nya milstolpen: ”Tillväxtstarka SaaS-bolag är en optimal kundgrupp för oss, då vår headhuntingmodell och kompetens inom säljledning fungerar bäst med bolag som är ute efter att bygga eller transformera till effektiva och moderna kommersiella organisationer. Speciellt start-up eller scale-up bolag som står inför multipla rekryteringar, på olika nivåer och över hela funneln från lead generering till CS. I dessa dagar är det ett större fokus på lönsamhet och digital transformation. Företagen kommer därför att behöva investera mycket i alignment mellan sälj och marknad. Det har lett till att vi har genomfört fler headhuntinguppdrag på marknadssidan än tidigare, och det är något vi kommer fortsätta att satsa mycket på under 2023. Det ska bli fantastiskt spännande att få hjälpa ännu fler SaaS-bolag att hitta rätt stjärnor inom både sälj och marknad, så att de kan harmonisera och effektivisera de avdelningarna.”

 

Behöver du hjälp med rekrytering?

Nu fortsätter Closers arbetet med att hjälpa ännu fler SaaS-bolag i Norden att bygga sina kommersiella organisationer på rätt sätt och med rätt kandidater. Kontakta oss så hjälper vi dig!

 

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
businessman emailing
  • Closers
  • Sälj
  • B2B
  • Closers
  • säljare
Utmaningar och framgångsfaktorer för kall e-post i en digital försäljningsvärld

Det blir allt svårare att nå fram med kall e-post, eftersom mottagarna har tröttnat på inkorgar fulla av opersonliga massutskick. Dessutom gör nya AI-drivna algoritmer för e-postsäkerhet det allt svårare att nå fram med de kalla utskicken. Det är dags för en ny typ av kall e-post som är personligt anpassad och därför riktad till de mottagare som verkligen ser den som relevant. Så här tar du tekniken till hjälp för att skapa kall e-post som är meningsfull och leder till goda relationer. Istället för att leda till misstänksamhet från mottagaren.

Läs mer
b2b förtroende
  • Closers
  • Sälj
  • B2B
  • Closers
  • säljare
Från säljare till rådgivare – Förtroendets betydelse för att bygga starka kundrelationer inom B2B

Förtroendet spelar en allt större roll inom B2B-försäljning. Köparna vill samarbeta med en trovärdig rådgivare som kan bidra med expertis och stöd på ett ärligt sätt. Många säljare har dock problem med att omsätta förtroendet från att vara ett ledord, till att vara en strategi som bygger starka och långsiktiga kundrelationer. Här får du en djupare förståelse för vad förtroende verkligen innebär inom B2B-försäljning. Och samtidigt hur du rent praktiskt bygger ett förtroende som leder till långa och givande kundrelationer.

Läs mer
Trendspaning 2024
  • Closers
  • Closers
Trendspaning – De viktigaste förändringarna inom sälj och marknad 2024

Det händer mycket i världen, och inget år är det andra likt. Därför har det blivit ännu viktigare att hålla ett öga på framtiden för att veta vad som krävs för att lyckas. I den här aktuella trendspaningen delar Closers vd Robert Conzato med sig av sina viktigaste insikter kring vilka förändringar som är viktiga är hålla reda på; hur ny teknik kan effektivisera försäljningen; vad som händer på kandidatmarknaden och inom säljvärlden; samt vilka arbetsmetoder och egenskaper som är viktiga för att lyckas under 2024.

Läs mer
  • Chefsrekrytering
  • Closers
5 fördelar med att outsourca rekrytering av chefer

Att outsourca rekryteringen av en chef snabbar upp processen och gör den mer kostnadseffektiv. Professionella rekryterare kan även nå fler och bättre kandidater, headhunta de bästa passiva kandidaterna, samt bidra med insikter som leder till bättre rekryteringsresultat. Här är de fem främsta fördelarna med att ta in hjälp vid en chefsrekrytering.

Läs mer
  • Chefsrekrytering
  • Closers
  • Marknadsföring
Vad gör en CMO?

En CMO (Chief Marketing Officer) har traditionellt varit ansvarig för en organisations marknadsaktiviteter och för att stärka varumärket, men dagens CMO har betydligt fler ansvarsområden. Nu är rollen även inblandad i företagets tillväxtstrategier, den övergripande kundupplevelsen och hur dataanalys kan användas för att hitta nya intäktsvägar. Så här arbetar dagens CMO, så utvecklas rollen och de här egenskaperna är viktiga hos en bra CMO.

Läs mer
  • Closers
  • Rekrytering
Bakgrundskontroll vid rekrytering och anställning för en trygg och träffsäker process

Det är inte alla kandidater som är ärliga i sina ansökningar. Många felrekryteringar sker på grund av att någon tar med meriter som inte stämmer, eller döljer information som kan leda till otrevliga överraskningar i efterhand. Ett sätt att säkerställa att bilden av kandidaten är både korrekt och så komplett som möjligt är att göra en bakgrundskontroll vid rekryteringen. Det leder inte bara till tryggare och mer framgångsrika rekryteringar som ger dig pålitliga medarbetare, du skyddar även din verksamhet mot många risker. Så här förbättrar du din rekrytering med hjälp av bakgrundskontroller.

Läs mer