kunskapsbank

Closers tillsätter Operating Director till Humble Group

Headhuntingbyrån Closers har tillsatt positionen som Operating Director till svenska Humble Group. Bland flertalet mycket kompetenta kandidater blev den slutliga vinnarkandidaten Daniel Warence från Orkla och divisionen Confectionery & Snacks.

Headhuntingbyrån Closers har tillsatt positionen som Operating Director till svenska Humble Group. Den snabbt växande foodtech- och FMCG-koncernen levererar nästa generation av konsumentprodukter som är bra för både människor och planeten.

Bland flertalet mycket kompetenta kandidater blev den slutliga vinnarkandidaten Daniel Warence från Orkla och divisionen Confectionery & Snacks. Daniel har en gedigen bakgrund inom FMCG där han tidigare haft roller som Key Account Manager, Exportchef, Internationell Säljchef och under de senaste 7 åren varit verksam som Affärsområdeschef på Orkla.

Daniel kommer i sin roll på Humble att arbeta nära de verkställande direktörerna i gruppens verksamheter inom Snacks, i syfte att stärka samarbetet och identifiera synergier mellan dotterbolagen. Han kommer även att ingå i koncernens ledningsgrupp och tillträder sin roll den 10 januari 2022.

Daniel Warence berättar mer om sitt val av Humble.

”Jag blev kontaktad av headhuntingbyrån Closers för en tid sedan som presenterade en intressant möjlighet för mig på Humble. Efter en väl genomförd rekryteringsprocess, ser jag nu mycket fram mot att få ta mig an rollen som en Operating Director för Snacks på Humble Group och få vara en del av och bidra till den redan påbörjade resan mot att växa ett snabbfotat och hållbarhets-fokuserat FMCG-powerhouse. Humble är verkligen en inspirerande och nydanande aktör som på kort tid gjort ett betydande avryck på marknaden, det känns helt rätt att ta nästa kliv och få vara med att påverka konsumenter att kunna äta och må bättre.”

Robert Conzato som är kundansvarig för Humble Group på Closers är nöjd över samarbetet och headhuntingprocessen.

Det är fantastiskt stimulerande att få bidra till Humbles fortsatta tillväxt genom att stärka deras humankapital med nya stjärnor. Vi kommer fortsätta utveckla samarbetet med Humble och bidra med all vår kunskap och expertis för att bidra till deras fortsatta utveckling och expansion.” 

Vi på Closers tackar parterna för en gott samarbete i detta headhuntinguppdraget och önskar ett stort lycka till på deras gemensamma resa framåt!

Ps. vill du också bli kontaktad av Closers för att se vilka nya karriärsmöjligheter som det finns för dig? Gör en intresseanmälan här. Det tar inte mer än 1 minut och gör att just du kan bli matchad nästa gång.

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
Ett team som tillsammans jobbar med holistisk problemhantering
  • Closers
  • Marknadsföring
Holistisk problemhantering – från positionering till optimering

När marknadsföringen inte fungerar är det lätt hänt att börja rycka i alla trådar och göra mer av allt i hopp om att det ska börja fungera. För att lyckas fixa det problem som hindrar er från att få nya kunder behöver du i stället se på er marknadsföring ur ett helhetsperspektiv, och metodiskt gå igenom de olika delarna för att hitta orsaken till problemet. Det är en strukturerad metod som även går att vända på för att hitta vad som fungerar, så att du kan optimera det och nå ännu fler kunder. Så här går du till väga steg för steg för att lösa problem och optimera marknadsföringen på ett effektivare sätt.

Läs mer
manlig head of sales som presenterar inför team
  • Closers
  • Sälj
Head of sales – så coachar du säljarna till nästa nivå

Säljledarskap handlar inte bara om att se till att säljarna når sina uppsatta mål. Det handlar också om att ge dem den vägledning som behövs för att de ska kunna utvecklas på egen hand och bli bättre på det jobb de gör, något som resulterar i högre intäkter och fler stängda affärer. Så här kan du som head of sales coacha dina säljare så att de kan uppnå ännu bättre resultat.

Läs mer
man som sitter framför laptop med b2b marketing på skärmen
  • Closers
  • Sälj
B2B-försäljning i förändring – från tradition till innovation

Det blir allt tydligare att B2B-försäljningen genomgår en stor förändring. Ska B2B-företagen och dess säljchefer kunna lyckas möta alla nya utmaningar behöver de dels förstå hur de ser ut, dels utvecklas för att kunna möta dem. Här får du veta mer om hur ny teknik, nya kundbeteenden och en förändrad köpprocess påverkar B2B-försäljningen. Inte minst får du veta hur du kan vända utmaningarna till framgångar.

Läs mer
En kvinnlig kollega med läsplatta, tillsammans med en manlig och kvinnlig kollega som står och pratar
  • Sälj
AI för att stötta säljare och SDR i sitt dagliga arbete

AI är ett smart verktyg för att effektivisera tidsödande processer och för att analysera data som visar var de bästa affärerna finns. Så här kan du som säljare eller SDR använda AI-verktyg för att arbeta effektivare i din vardag och få datadrivna insikter i vilka potentiella kunder som har bäst chans att konvertera. Så att du kan överträffa dina resultat.

Läs mer
Kvinnlig cmo som sitter med sin laptop på kontor
  • Marknadsföring
Vad krävs för att lyckas i rollen som CMO på en digital marknad?

Dagens marknadsföring blir allt mer digitaliserad och teknikorienterad. Det här ställer fler och nya krav på CMO-rollen. Vad behöver en modern marknadschef egentligen vara bra på? Vilka förmågor och kompetenser krävs för att lyckas med dagens datadrivna marknadsföring? Handlar det bara om att analysera data och digitalisera marknadsföringsinsatserna? Eller behövs det fortfarande en känsla för kreativitet och god storytelling? Här får du svaret på vad dagens CMO behöver för att lyckas.

Läs mer
Kollegor på en startup som sitter i möte
  • Sälj
Så här tar du dig igenom Valley of Death när du skalar upp din SaaS-startup

SaaS-startups inom B2B ställs inför många utmaningar under sin tillväxtresa. Det är långt ifrån alla som klarar av att navigera fallgroparna som dyker upp när det är dags att skala upp verksamheten. De här svåra faserna under tillväxtresan kallas för Valley of Death. Här får du reda på vilka utmaningar din SaaS-startup kommer att ställas inför under sin resa, vilka de vanligaste fallgroparna är, samt hur du tar dig förbi dem så att ditt företag kan bli framgångsrikt.

Läs mer