kunskapsbank

Headhuntingbyrån Closers tillsätter Operating Director till Humble Group

Headhuntingbyrån Closers har tillsatt positionen som Operating Director till svenska Humble Group. Bland flertalet mycket kompetenta kandidater blev den slutliga vinnarkandidaten Tobias Levin som närmast kommer från en befattning som Customer Business Manager på Unilever.

Headhuntingbyrån Closers har tillsatt positionen som Operating Director till svenska Humble Group. Den snabbt växande foodtech- och FMCG-koncernen levererar nästa generation av konsumentprodukter som är bra för både människor och planeten. 

Bland flertalet mycket kompetenta kandidater blev den slutliga vinnarkandidaten Tobias Levin. Tobias har byggt upp en bred kompetens inom affärsutveckling för såväl etablerade som nya kunder genom sina tidigare roller inom FMCG-industrin. Han kommer nu senast från en ledande befattning som Customer Business Manager på Unilever, där han tidigare även haft roller så som Senior Key Account Manager och Category Manager. Tobias har även en gedigen internationell erfarenhet genom rollen som Project Manager på Retail Integrity Merchandising Solutions i Nordamerika. 

Tobias kommer i sin roll på Humble att fortsätta arbetet med att etablera en plattform där gruppens verksamheter kan utbyta erfarenheter i syfte att effektivisera det lokala beslutsfattandet. Därutöver kommer han att arbeta nära de verkställande direktörerna i dotterbolagen för att identifiera och materialisera synergier mellan gruppens verksamheter. 

Tobias Levin berättar mer om sitt val av Humble. 

”Jag blev kontaktad av headhuntingbyrån Closers för en tid sedan som presenterade en intressant möjlighet för mig på Humble Group. Efter en väl genomförd rekryteringsprocess ska det bli oerhört kul att ansluta till Humble – ett bolag som har sunda värderingar och varumärken som i sin grund drivs med klara syften. Humble är på en resa som är både inspirerande och utstickande inom FMCG-industrin. En resa jag ser fram emot att få ta del av och bidra med.”, säger Tobias Levin. 

Robert Conzato som är kundansvarig för Humble Group på Closers är nöjd över samarbetet och headhuntingprocessen. 

”Det är fantastiskt stimulerande att få bidra till Humbles fortsatta tillväxt genom att stärka deras humankapital med nya stjärnor från branschen. Vi kommer fortsätta utveckla samarbetet med Humble och bidra med all vår kunskap och expertis för att bidra till deras fortsatta utveckling och expansion.”  

Tobias kommer att ingå i Humble-koncernens operativa ledning och rapportera direkt till koncernens VD samt arbeta tillsammans med dotterbolagens respektive verkställande direktörer. Tobias tillträder sin tjänst den 24 januari 2022. 

 

Vi på Closers tackar parterna för en gott samarbete i detta headhuntinguppdraget och önskar ett stort lycka till på deras gemensamma resa framåt! 

Ps. vill du också bli kontaktad av Closers för att se vilka nya karriärsmöjligheter som det finns för dig? Gör en intresseanmälan här. Det tar inte mer än 1 minut och gör att just du kan bli matchad nästa gång. 

 

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
Säljchef som leder sitt team
  • Sälj
Självledarskap för säljchefen

Ska du som säljchef kunna leda andra behöver du först kunna leda dig själv. Självledarskap bygger på självmedvetenhet, målsättningar, kunskap och andra utvecklingsområden. När du utvecklar dig själv som ledare kan du också inspirera andra till utveckling, vilket leder vidare till bättre resultat. Här är principerna inom självledarskap som gör dig till en bättre och mer framgångsrik säljchef.

Läs mer
Säljare som står i fönster i telefon
  • Sälj
Utmaningarna dagens säljare står inför

Snabba förändringar leder till nya utmaningar för dig som säljare. I dag behöver du vara redo att tackla allt från krav på en personligare köpresa till brist på högkvalitativa leads och långa säljcykler som involverar flera beslutsfattare. Här får du veta vilka som är de vanligaste utmaningarna för säljare 2024, och hur du kan vända dem till möjligheter så att du kan överträffa dina försäljningsmål.

Läs mer
Sälj och marknad som jobbar tillsammans
  • Marknadsföring
  • Sälj
Sales- och marketing alignment – så skapar ni fler affärer med smarketing

Ett närmare samarbete mellan sälj och marknad leder till bättre strategier och starkare affärsresultat. Bland annat genom att det blir lättare att kvalificera leads och att dela viktiga insikter. Men det kan vara en utmaning att få två avdelningar med olika uppgifter och arbetssätt att samarbeta effektivt. Här är de många fördelarna med att förena sälj och marknad i en gemensam smarketing-strategi, och hur ni lyckas maximera det samarbetet.

Läs mer
Kvinnlig marknadschef med 2 kollegor framför
  • Interim
  • Marknadsföring
Vilka egenskaper söker företag hos en interim marknadschef?

En interim marknadschef har förmågan att snabbt och effektivt lösa marknadsavdelningens omedelbara behov och särskilda utmaningar. Att rekrytera en interim marknadschef följer dock en annan process än den vanliga chefsrekryteringen. Ska den interima marknadschefen kunna lyckas med att komma in utifrån, och dessutom snabbt kunna genomföra ett förändringsarbete krävs det specifika förmågor. Titta efter dessa egenskaper hos en interim marknadschef för att få en god matchning till marknadsavdelningens konkreta behov. Vilka direkta kompetenser behövs för att lösa dem?

Läs mer
Kvinna och man i soffa som har möte
  • Chefsrekrytering
  • Interim
  • Marknadsföring
Vad kostar en interim chefsrekrytering inom marknadsföring?

Att ta in en interimschef för verksamhetens marknadsföring är ett effektivt sätt att få in särskild kompetens och erfarenhet, som snabbt kan gå in och lösa marknadsavdelningens utmaningar. Expertkunskap kommer dock med en prislapp. Så vad beror den kostnaden på? Och vad får du för pengarna när du väljer en interim chefsrekrytering för marknadsföringen? Att välja interim är kostnadseffektivt i längden när du ser till vad interimschefen tillför i form av besparingar, högre effektivitet och konkurrensfördelar. Så här ska du räkna för att se värdet av en interim lösning.

Läs mer
2 personer med dator i knät i soffa
  • Chefsrekrytering
  • Rekrytering
  • Sälj
Rekrytera säljchef – så får du rätt matchning

Det räcker inte bara med att rekrytera en bra säljchef. Ni behöver rekrytera en säljchef som är bra för just ert företag och era mål. Ni behöver utöver kompetens och erfarenhet även se till viktiga faktorer som kulturell matchning, potential, egenskaper som passar för era mål m.m. Här presenterar vi rekryteringstipsen som hjälper er att hitta rätt säljchef för just er verksamhet.

Läs mer