kunskapsbank

Nu har Closers tillsatt 100+ positioner inom IT-branschen

Closers har nått en ny milstolpe! Vi har nyligen rekryterat den 100e positionen inom IT-branschen med hundra procent uppsökande metoder.

Closers har nått en ny milstolpe! Vi har nyligen rekryterat den 100e positionen inom IT-branschen med hundra procent uppsökande metoder. Vi rekryterar nyckelpositioner inom försäljning till IT-bolag på alla nivåer. Vi har samarbetat med IT-bolag som verkar inom de flesta vertikalerna, så som IT-infrastruktur, säkerhet, mjukvara, managerade tjänster, IT-konsulter, mobilitet och telekom.

Nyckeln till det här antalet lyckade tillsättningar ligger dels i att Closers headhuntingteam består av rekryteringskonsulter som själva har arbetat framgångsrikt med B2B-försäljning och säljledning. Vi har byggt upp en kompetens i hur affärslogiken ser ut inom IT-branschen som gör att vi genom vår beprövade headhuntingmetod attraherar rätt kandidater, som annars inte aktivt hade sökt sig till vår uppdragsgivare.

Framöver kommer Closers att fortsätta arbetet med att hjälpa ännu fler IT-bolag att attrahera rätt kompetens, inte bara till säljteamet och på ledningsnivå utan även på marknadssidan.

Så här kommenterar Closers VD Robert Conzato den nya milstolpen: ”Vi är tacksamma och stolta över det förtroende vi har fått från våra kunder inom IT. Under de senaste åren har vi byggt upp hela säljorganisationer med avdelningar bestående av generalistsäljare och specialistsäljare och vi har rekryterat till nyckelroller på högsta ledningsnivå. I dessa tider är det ett större fokus på lönsamhet och digital transformation. Företagen kommer därför att behöva investera mycket i kopplingen mellan sälj och marknad. Det har lett till att vi har genomfört fler headhuntinguppdrag på marknadssidan än tidigare, och det är något vi kommer att satsa på närmaste åren. Det ska bli fantastiskt spännande att få hjälpa ännu fler IT-bolag att hitta rätt stjärnor inom både sälj och marknad, så att de kan harmonisera och effektivisera de avdelningarna.”

Behöver du hjälp med rekrytering inom IT?

Nu fortsätter Closers arbetet med att hjälpa ännu fler IT-bolag i Sverige att attrahera rätt kandidater till sälj- och marknadsteam genom vår beprövade headhuntingmetod. Kontakta oss!

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
Säljchef som leder sitt team
  • Sälj
Självledarskap för säljchefen

Ska du som säljchef kunna leda andra behöver du först kunna leda dig själv. Självledarskap bygger på självmedvetenhet, målsättningar, kunskap och andra utvecklingsområden. När du utvecklar dig själv som ledare kan du också inspirera andra till utveckling, vilket leder vidare till bättre resultat. Här är principerna inom självledarskap som gör dig till en bättre och mer framgångsrik säljchef.

Läs mer
Säljare som står i fönster i telefon
  • Sälj
Utmaningarna dagens säljare står inför

Snabba förändringar leder till nya utmaningar för dig som säljare. I dag behöver du vara redo att tackla allt från krav på en personligare köpresa till brist på högkvalitativa leads och långa säljcykler som involverar flera beslutsfattare. Här får du veta vilka som är de vanligaste utmaningarna för säljare 2024, och hur du kan vända dem till möjligheter så att du kan överträffa dina försäljningsmål.

Läs mer
Sälj och marknad som jobbar tillsammans
  • Marknadsföring
  • Sälj
Sales- och marketing alignment – så skapar ni fler affärer med smarketing

Ett närmare samarbete mellan sälj och marknad leder till bättre strategier och starkare affärsresultat. Bland annat genom att det blir lättare att kvalificera leads och att dela viktiga insikter. Men det kan vara en utmaning att få två avdelningar med olika uppgifter och arbetssätt att samarbeta effektivt. Här är de många fördelarna med att förena sälj och marknad i en gemensam smarketing-strategi, och hur ni lyckas maximera det samarbetet.

Läs mer
Kvinnlig marknadschef med 2 kollegor framför
  • Interim
  • Marknadsföring
Vilka egenskaper söker företag hos en interim marknadschef?

En interim marknadschef har förmågan att snabbt och effektivt lösa marknadsavdelningens omedelbara behov och särskilda utmaningar. Att rekrytera en interim marknadschef följer dock en annan process än den vanliga chefsrekryteringen. Ska den interima marknadschefen kunna lyckas med att komma in utifrån, och dessutom snabbt kunna genomföra ett förändringsarbete krävs det specifika förmågor. Titta efter dessa egenskaper hos en interim marknadschef för att få en god matchning till marknadsavdelningens konkreta behov. Vilka direkta kompetenser behövs för att lösa dem?

Läs mer
Kvinna och man i soffa som har möte
  • Chefsrekrytering
  • Interim
  • Marknadsföring
Vad kostar en interim chefsrekrytering inom marknadsföring?

Att ta in en interimschef för verksamhetens marknadsföring är ett effektivt sätt att få in särskild kompetens och erfarenhet, som snabbt kan gå in och lösa marknadsavdelningens utmaningar. Expertkunskap kommer dock med en prislapp. Så vad beror den kostnaden på? Och vad får du för pengarna när du väljer en interim chefsrekrytering för marknadsföringen? Att välja interim är kostnadseffektivt i längden när du ser till vad interimschefen tillför i form av besparingar, högre effektivitet och konkurrensfördelar. Så här ska du räkna för att se värdet av en interim lösning.

Läs mer
2 personer med dator i knät i soffa
  • Chefsrekrytering
  • Rekrytering
  • Sälj
Rekrytera säljchef – så får du rätt matchning

Det räcker inte bara med att rekrytera en bra säljchef. Ni behöver rekrytera en säljchef som är bra för just ert företag och era mål. Ni behöver utöver kompetens och erfarenhet även se till viktiga faktorer som kulturell matchning, potential, egenskaper som passar för era mål m.m. Här presenterar vi rekryteringstipsen som hjälper er att hitta rätt säljchef för just er verksamhet.

Läs mer