kunskapsbank

Nu har Closers tillsatt 100+ positioner inom IT-branschen

Closers har nått en ny milstolpe! Vi har nyligen rekryterat den 100e positionen inom IT-branschen med hundra procent uppsökande metoder.

Closers har nått en ny milstolpe! Vi har nyligen rekryterat den 100e positionen inom IT-branschen med hundra procent uppsökande metoder. Vi rekryterar nyckelpositioner inom försäljning till IT-bolag på alla nivåer. Vi har samarbetat med IT-bolag som verkar inom de flesta vertikalerna, så som IT-infrastruktur, säkerhet, mjukvara, managerade tjänster, IT-konsulter, mobilitet och telekom.

Nyckeln till det här antalet lyckade tillsättningar ligger dels i att Closers headhuntingteam består av rekryteringskonsulter som själva har arbetat framgångsrikt med B2B-försäljning och säljledning. Vi har byggt upp en kompetens i hur affärslogiken ser ut inom IT-branschen som gör att vi genom vår beprövade headhuntingmetod attraherar rätt kandidater, som annars inte aktivt hade sökt sig till vår uppdragsgivare.

Framöver kommer Closers att fortsätta arbetet med att hjälpa ännu fler IT-bolag att attrahera rätt kompetens, inte bara till säljteamet och på ledningsnivå utan även på marknadssidan.

Så här kommenterar Closers VD Robert Conzato den nya milstolpen: ”Vi är tacksamma och stolta över det förtroende vi har fått från våra kunder inom IT. Under de senaste åren har vi byggt upp hela säljorganisationer med avdelningar bestående av generalistsäljare och specialistsäljare och vi har rekryterat till nyckelroller på högsta ledningsnivå. I dessa tider är det ett större fokus på lönsamhet och digital transformation. Företagen kommer därför att behöva investera mycket i kopplingen mellan sälj och marknad. Det har lett till att vi har genomfört fler headhuntinguppdrag på marknadssidan än tidigare, och det är något vi kommer att satsa på närmaste åren. Det ska bli fantastiskt spännande att få hjälpa ännu fler IT-bolag att hitta rätt stjärnor inom både sälj och marknad, så att de kan harmonisera och effektivisera de avdelningarna.”

Behöver du hjälp med rekrytering inom IT?

Nu fortsätter Closers arbetet med att hjälpa ännu fler IT-bolag i Sverige att attrahera rätt kandidater till sälj- och marknadsteam genom vår beprövade headhuntingmetod. Kontakta oss!

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
Ett team som tillsammans jobbar med holistisk problemhantering
  • Closers
  • Marknadsföring
Holistisk problemhantering – från positionering till optimering

När marknadsföringen inte fungerar är det lätt hänt att börja rycka i alla trådar och göra mer av allt i hopp om att det ska börja fungera. För att lyckas fixa det problem som hindrar er från att få nya kunder behöver du i stället se på er marknadsföring ur ett helhetsperspektiv, och metodiskt gå igenom de olika delarna för att hitta orsaken till problemet. Det är en strukturerad metod som även går att vända på för att hitta vad som fungerar, så att du kan optimera det och nå ännu fler kunder. Så här går du till väga steg för steg för att lösa problem och optimera marknadsföringen på ett effektivare sätt.

Läs mer
manlig head of sales som presenterar inför team
  • Closers
  • Sälj
Head of sales – så coachar du säljarna till nästa nivå

Säljledarskap handlar inte bara om att se till att säljarna når sina uppsatta mål. Det handlar också om att ge dem den vägledning som behövs för att de ska kunna utvecklas på egen hand och bli bättre på det jobb de gör, något som resulterar i högre intäkter och fler stängda affärer. Så här kan du som head of sales coacha dina säljare så att de kan uppnå ännu bättre resultat.

Läs mer
man som sitter framför laptop med b2b marketing på skärmen
  • Closers
  • Sälj
B2B-försäljning i förändring – från tradition till innovation

Det blir allt tydligare att B2B-försäljningen genomgår en stor förändring. Ska B2B-företagen och dess säljchefer kunna lyckas möta alla nya utmaningar behöver de dels förstå hur de ser ut, dels utvecklas för att kunna möta dem. Här får du veta mer om hur ny teknik, nya kundbeteenden och en förändrad köpprocess påverkar B2B-försäljningen. Inte minst får du veta hur du kan vända utmaningarna till framgångar.

Läs mer
En kvinnlig kollega med läsplatta, tillsammans med en manlig och kvinnlig kollega som står och pratar
  • Sälj
AI för att stötta säljare och SDR i sitt dagliga arbete

AI är ett smart verktyg för att effektivisera tidsödande processer och för att analysera data som visar var de bästa affärerna finns. Så här kan du som säljare eller SDR använda AI-verktyg för att arbeta effektivare i din vardag och få datadrivna insikter i vilka potentiella kunder som har bäst chans att konvertera. Så att du kan överträffa dina resultat.

Läs mer
Kvinnlig cmo som sitter med sin laptop på kontor
  • Marknadsföring
Vad krävs för att lyckas i rollen som CMO på en digital marknad?

Dagens marknadsföring blir allt mer digitaliserad och teknikorienterad. Det här ställer fler och nya krav på CMO-rollen. Vad behöver en modern marknadschef egentligen vara bra på? Vilka förmågor och kompetenser krävs för att lyckas med dagens datadrivna marknadsföring? Handlar det bara om att analysera data och digitalisera marknadsföringsinsatserna? Eller behövs det fortfarande en känsla för kreativitet och god storytelling? Här får du svaret på vad dagens CMO behöver för att lyckas.

Läs mer
Kollegor på en startup som sitter i möte
  • Sälj
Så här tar du dig igenom Valley of Death när du skalar upp din SaaS-startup

SaaS-startups inom B2B ställs inför många utmaningar under sin tillväxtresa. Det är långt ifrån alla som klarar av att navigera fallgroparna som dyker upp när det är dags att skala upp verksamheten. De här svåra faserna under tillväxtresan kallas för Valley of Death. Här får du reda på vilka utmaningar din SaaS-startup kommer att ställas inför under sin resa, vilka de vanligaste fallgroparna är, samt hur du tar dig förbi dem så att ditt företag kan bli framgångsrikt.

Läs mer