Rekrytering / interim / säljchef
Interim Säljchef med Closers
En interim säljchef kan vara den enkla lösningen på ett komplicerat problem. Ibland är nämligen en interimslösning precis vad som krävs för att ett förändringsprojekt ska kunna drivas igenom, eller för att en expansion ska gå smidigt. Genom att ta in en chef tillfälligt kan ni på ett kostnadseffektivt sätt tillsätta en nyckelperson i verksamheten där specifik kompetens, snabbhet och flexibilitet är i fokus.
Interim rekrytering
Interimledning: Ett Agilt Svar på Ständig Förändring i Näringslivet.
Många företag och organisationer befinner sig idag i ett ständigt förändringsarbete, något som är helt nödvändigt för att vara tillräckligt snabbfotad för att kunna anpassa sin verksamhet efter förändrade förutsättningar. I och med detta har interima chefslösningar blivit allt mer populärt bland bolag eftersom behov och krav på kompetens med kort varsel kan komma att ändras, och då gäller det att snabbt kunna säkra rätt ledarskap och avlastning för organisationen utan att ta sig an de risker en fast anställning kan innebära. En interimslösning är också ett bra alternativ när ni inte har möjlighet att anställa.
process
Så hittar vi den interima säljchef du behöver – vår rekryteringsprocess
1
Kravprofilsmöte
Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den skriftligt börjar vår uppsökande headhuntingmetod och matchning med konsulter i vårt nätverk.
2
Kartläggning
Vi kartlägger konsultmarknaden utifrån kravprofilen. När vi har identifierat de bästa konsulterna bearbetar och attraherar vi de uppsökande. Vi genomför därefter kompetensbaserade intervjuer. Closers beprövade kvalificeringsmetod bygger på att vi bedömer alla kandidaters kompetens och egenskaper konsekvent efter samma kriterier. Det leder till objektiv analys och matchning.
3
Kandidatpresentation
Vi presenterar de mest relevanta konsulterna med en tydlig motivering gentemot kravprofilen, samt konsulterar och stöttar er under hela rekryteringsprocessens gång fram till signering. Vi säkerställer F-skattsedel, företagsförsäkring och referenser.
erfarenhet
Hitta en interim säljchef med rätt kompetens för ert behov med Closers
Closers identifierar interima säljchefer när ni behöver få in kompetens under begränsad period. Med lång erfarenhet av rekrytering och headhunting av säljare och säljchefer har vi tillgång till ett stort nätverk av högpresterande försäljningschefer inom försäljning som tar uppdrag på interim basis. Det är personer med lång erfarenhet av ledarroller inom försäljning som vet hur man snabbt kan leverera resultat. Genom vårt stora nätverk av interima säljchefer har Closers en av marknadens kortaste tillsättningstider för dessa uppdrag.
Kontakta oss
Behöver ni förstärka ert säljteam med en interim säljchef?
Fyll i formuläret med dina uppgifter och information om hur vi kan hjälpa dig så kontaktar vi dig.
Roller
Ett urval av roller vi tillsätter
tillsatta uppdrag
Våra senaste headhuntinguppdrag
FAQ
Vanliga frågor gällande rekrytering inom marknadsföring
Varför bör jag överväga att använda ett rekryteringsföretag för att anställa inom marknadsföring?
Att använda ett rekryteringsföretag specialiserat på marknadsföringsrekrytering kan spara tid och ansträngning. Closers har kunskap om och erfarenhet av marknadsföringsbranschen och kan hjälpa till att hitta kvalificerade kandidater som matchar dina specifika behov och krav.
Hur kan ett rekryteringsföretag hjälpa till att diversifiera ditt marknadsteam?
Ett rekryteringsföretag kan hjälpa till att diversifiera ditt team genom att aktivt söka efter och attrahera kandidater från en mängd olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv.
De kan också ge råd om hur man skapar en inkluderande företagskultur och rekryteringsprocess.
Vad är fördelarna med att anlita ett rekryteringsföretag?
Fördelarna med att använda ett rekryteringsföretag inkluderar tillgång till ett brett nätverk av potentiella kandidater, tidigare urval och utvärdering av kandidater, minskad administrativ börda och en effektivare rekryteringsprocess som resulterar i att du hittar rätt kandidat snabbare.
Hur lång tid tar det att hitta en kandidat?
Tiden det tar att hitta en kandidat kan variera beroende på rollen, marknaden och rekryteringsföretagets processer.
En genomsnittlig tid kan vara mellan 1 till 3 månader, men det kan vara snabbare eller ta längre tid beroende på omständigheterna.
Hur hanterar ett rekryteringsföretag konfidentiell information?
Ett seriöst rekryteringsföretag ska ha strikta policyer och procedurer på plats för att skydda konfidentiell information.
Detta kan inkludera att inte dela information om ditt företag eller kandidater utan tillstånd, och att säkerställa att all data lagras och hanteras på ett säkert sätt.
Hur kan ett rekryteringsföretag förbättra företagets arbetsgivarvarumärke?
Ett rekryteringsföretag kan hjälpa till att förbättra företagets arbetsgivarvarumärke genom att säkerställa en positiv kandidatupplevelse, ge råd om hur man bäst presenterar företaget och dess fördelar för potentiella anställda. Samt genom att hjälpa till att attrahera och behålla toppkandidater.